Articolul 31 Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova în Republica Moldova. Misiunea furnizorilor publici de servicii media

Furnizorii publici de servicii media se află în serviciul publicului, funcţionează din contribuţia publicului, sînt supuşi controlului public şi au misiunea să realizeze în practică următoarele principii:

a) asigurarea accesului universal al populaţiei la o diversitate de servicii media audiovizuale generaliste şi tematice, liniare şi neliniare, furnizate inclusiv prin intermediul noilor platforme de comunicare, care să satisfacă necesităţile informaţionale, educaţionale şi recreative ale tuturor grupurilor sociale de utilizatori;

b) promovarea, prin politica editorială, a coeziunii sociale la nivel local, regional, naţional şi internaţional, precum şi încurajarea sentimentului de responsabilitate comună a populaţiei pentru realizarea acestui principiu;

c) promovarea pluralismului audiovizual;

d) informarea corectă, obiectivă, complexă şi imparţială prin programe audiovizuale inovatoare şi variate, care respectă standardele etice şi de înaltă calitate;

e) promovarea dezbaterilor publice pluraliste şi încurajarea unei participări democratice largi a publicului;

f) promovarea diversităţii patrimoniului cultural naţional, european şi internaţional;

g) asigurarea independenţei editoriale şi a autonomiei instituţionale faţă de autorităţile şi instituţiile publice, de partidele politice şi grupurile de interese;

h) asumarea responsabilităţii faţă de public.

Art 31 Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №174 din 08.11.2018, versiune în vigoare din 04.11.2021

Codul este valabil. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului