Articolul 33 Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova în Republica Moldova. Obiectul de activitate al furnizorilor publici de servicii media

(1) Furnizorii publici de servicii media au ca obiect de activitate:

a) difuzarea programelor audiovizuale de ştiri, informative, educative, culturale, sportive şi de divertisment, liniare şi neliniare, destinate diferitor categorii de public, realizate în limba română, precum şi în limbile minorităţilor naţionale sau în alte limbi de circulaţie internaţională;

b) oferirea serviciilor interactive personalizate, implicarea generaţiei tinere în forme active de comunicare, încurajarea furnizării de conţinuturi generate de utilizatori, instituirea altor sisteme participative;

c) asigurarea prezenţei în cadrul programelor audiovizuale a reprezentanţilor tuturor comunităţilor, păturilor sociale şi generaţiilor, inclusiv ai grupurilor minoritare, ai tinerilor, ai persoanelor în vîrstă, ai categoriilor sociale dezavantajate, ai persoanelor cu dizabilităţi, respectînd identităţile şi răspunzînd nevoilor de informare ale acestora;

d) difuzarea programelor audiovizuale locale realizate cu respectarea principiului egalităţii de gen;

e) realizarea programelor audiovizuale de producţie proprie sau în cooperare cu parteneri interni ori externi şi achiziţionarea programelor audiovizuale;

f) furnizarea serviciilor media audiovizuale prin reţele de comunicaţii electronice aflate în proprietate sau închiriate;

g) dezvoltarea noilor platforme şi a serviciilor de comunicare în mediul digital, inclusiv prin utilizarea tehnologiilor interactive;

h) organizarea concertelor, a festivalurilor şi a spectacolelor cu participarea publicului, a concursurilor, a jocurilor de inteligenţă sau a jocurilor aleatorii, încheierea contractelor cu artişti şi impresari din ţară şi din străinătate, oferind onorarii şi efectuînd încasări, în condiţiile legii;

i) efectuarea operaţiunilor de comerţ exterior cu producţie audiovizuală şi a plăţilor în lei şi în valută străină, în condiţiile legii;

j) încheierea, la solicitare şi după caz, a acordurilor cu instituţii similare din străinătate în vederea realizării producţiei, coproducţiei, schimbului, exportului şi importului de filme şi/sau de programe audiovizuale pentru propriile servicii media audiovizuale ori în scopul difuzării şi vînzării acestora în străinătate;

k) reprezentarea în relaţiile cu organismele internaţionale de specialitate şi stabilirea relaţiilor de colaborare cu organizaţiile de televiziune şi de radiodifuziune din alte ţări;

l) păstrarea şi arhivarea înregistrărilor audiovizuale şi a documentelor care prezintă interes pentru patrimoniul naţional;

m) gestionarea colectivelor artistice (muzicale, teatrale etc.);

n) alte activităţi prevăzute de prezentul cod şi de Regulamentul de organizare şi funcţionare a furnizorului public de servicii media.

(2) Nu constituie obiect de activitate a furnizorilor publici de servicii media:

a) serviciile media audiovizuale sau programele audiovizuale în limba română şi în alte limbi, adresate telespectatorilor şi radioascultătorilor din străinătate, pentru a promova imaginea Republicii Moldova şi politicile sale internă şi externă;

b) coproducţiile de natură audiovizuală cu autorităţile publice.

(3) Activitatea furnizorului public naţional de servicii media Compania „Teleradio-Moldova” este reglementată de prezentul cod, de legislaţia în vigoare şi de actele emise de către Consiliul Audiovizualului.

(4) Activitatea furnizorului public regional de servicii media Compania „Gagauziya Radio Televizionu” este reglementată de prezentul cod, de actele normative ale Adunării Populare a Găgăuziei, care nu vin în contradicţie cu Constituţia şi legislaţia Republicii Moldova.

Art 33 Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №174 din 08.11.2018, versiune în vigoare din 04.11.2021

Codul este valabil. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului