Atribuţiile furnizorilor publici de servicii media sînt:
a) furnizarea programelor audiovizuale, inclusiv de ştiri, despre realităţile din ţară şi din lume, menite să asigure informarea exactă, imparţială, obiectivă a publicului, respectînd echilibrul politic, egalitatea de gen, libertatea de exprimare, de creaţie şi de conştiinţă;
b) servirea în calitate de forum de dezbateri, cu implicarea publicului larg, sau de platformă pentru diseminarea valorilor democratice, inclusiv cu utilizarea noilor tehnologii interactive;
c) încurajarea participării populaţiei la viaţa publică, în special la alegeri şi în procesul decizional, şi stimularea interesului populaţiei pentru treburile publice;
d) stimularea creativităţii şi reflectarea diversităţii activităţilor culturale; contribuirea la formarea societăţii bazate pe cunoaştere;
e) promovarea incluziunii digitale şi a reducerii decalajului digital, inclusiv prin sporirea accesibilităţii propriilor programe audiovizuale pe noile platforme de comunicare;
f) furnizarea mesajelor de interes public în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu propriile regulamente;
g) contribuirea la conservarea patrimoniului cultural prin dezvoltarea şi digitalizarea arhivelor audiovizuale, cu posibilitate de acces online;
h) asigurarea unei structuri organizatorice interne funcţionale şi a unui sistem echitabil de retribuire a muncii, bazate pe stimularea performanţei profesionale şi pe eficienţă economică;
i) angajarea personalului calificat, luîndu-se în considerare diversitatea societăţii şi egalitatea de gen; organizarea dezvoltării profesionale a personalului, cel puţin o dată la 5 ani, în cadrul propriului centru de instruire continuă sau prin contractarea serviciilor corespunzătoare;
j) asigurarea funcţionalităţii unor reţele de corespondenţi şi/sau de birouri de corespondenţi, în ţară şi/sau în străinătate, în scopul completării şi diversificării conţinutului serviciilor media audiovizuale;
k) asigurarea transparenţei activităţii proprii, inclusiv prin prezentarea anuală a dărilor de seamă publice despre respectarea angajamentelor prevăzute în Caietul de sarcini al furnizorului public naţional de servicii media;
l) mediatizarea propriului catalog al serviciilor media audiovizuale neliniare puse la dispoziţia publicului;
m) stabilirea preţurilor şi tarifelor pentru serviciile pe care le prestează;
n) prezentarea anuală a raportului de activitate către organul de supraveghere;
o) dezvoltarea propriului serviciu media al ombudsmanului;
p) cooperarea între furnizorii publici de servicii media, precum şi cu instituţii similare din străinătate, în scopul realizării corespunzătoare a misiunii.
Art 35 Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №174 din 08.11.2018, versiune în vigoare din 04.11.2021
Structura actului