Articolul 65 Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova în Republica Moldova. Sponsorizarea programelor audiovizuale

(1) Programul audiovizual sponsorizat trebuie să îndeplinească următoarele criterii:

a) conţinutul şi programarea acestuia nu vor fi influenţate de sponsor într-o manieră care să aducă atingere independenţei editoriale şi responsabilităţii furnizorului de servicii media;

b) să nu încurajeze în mod direct vînzarea, cumpărarea sau închirierea produselor şi/sau serviciilor sponsorului ori ale unui terţ, în special prin referiri promoţionale ori de natură comercială privind produsele sau serviciile respective;

c) să fie identificat cu exactitate prin specificarea denumirii, a siglei şi/sau a oricărui alt simbol corespunzător sponsorului, precum şi prin menţiuni despre produsele ori serviciile acestuia sau printr-un semn distinctiv, prezentate în mod adecvat pentru astfel de programe audiovizuale, la începutul, în cuprinsul şi/sau la sfîrşitul programelor respective, în vederea informării utilizatorilor cu privire la existenţa unui acord de sponsorizare.

(2) Este interzisă sponsorizarea programelor audiovizuale de ştiri şi a celor cu conţinut informativ-analitic de actualitate.

(3) Niciun program audiovizual nu poate fi sponsorizat de către persoane fizice sau juridice a căror activitate principală este fabricarea şi/sau comercializarea ţigărilor şi altor produse pe bază de tutun, a ţigărilor electronice.

(4) În cadrul programelor audiovizuale sponsorizate de către întreprinderi ale căror activităţi cuprind fabricarea sau vînzarea produselor medicamentoase şi/sau tratamentelor medicale pot fi promovate denumirea şi imaginea întreprinderii, fără a fi promovate anumite produse medicamentoase ori tratamente medicale care sînt disponibile numai pe bază de prescripţie medicală.

(5) Este interzisă sponsorizarea programelor audiovizuale de către partidele politice şi alte organizaţii social-politice.

(6) Pe parcursul unei zile, durata programelor audiovizuale sponsorizate de acelaşi sponsor nu poate depăşi 25% din durata cumulată a programelor audiovizuale care pot fi sponsorizate din cadrul fiecărui serviciu media audiovizual generalist şi de ştiri.

Art 65 Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №174 din 08.11.2018, versiune în vigoare din 04.11.2021

Codul este valabil. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului