Articolul 69 Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova în Republica Moldova. Plasarea de produse

(1) Este admisă plasarea de produse în cadrul serviciilor media audiovizuale, cu excepţia programelor audiovizuale de ştiri şi a celor cu conţinut informativ-analitic de actualitate, a celor dedicate afacerilor pentru utilizatori, a celor cu caracter religios şi a programelor audiovizuale pentru copii sau a celor cu conţinut destinat în principal copiilor.

(2) Programele audiovizuale care conţin plasare de produse trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:

a) să nu influenţeze conţinutul programelor audiovizuale şi programarea acestora într-un mod în care să afecteze responsabilitatea şi independenţa editorială a furnizorului de servicii media;

b) să nu încurajeze în mod direct cumpărarea sau închirierea produselor ori serviciilor, mai ales prin menţiuni exprese cu caracter promoţional la produsele sau serviciile respective;

c) să nu evidenţieze sau să atragă atenţie asupra mărfurilor respective într-o manieră exagerată, prin proeminenţă, accentuare sau referinţă nejustificată.

(3) Furnizorii de servicii media sînt obligaţi să difuzeze mesajul privind plasarea de produse:

a) la începutul şi la sfîrşitul programului audiovizual care conţine plasare de produse;

b) la reluarea, după întrerupere, a programului audiovizual care conţine plasare de produse.

(4) Prevederile alin.(3) nu se aplică programelor audiovizuale care nu au fost nici produse, nici comandate de către furnizorul de servicii media sau de către o persoană afiliată acestuia.

(5) Este interzisă plasarea de produse referitoare la:

a) ţigări şi alte produse pe bază de tutun, ţigări electronice;

b) produse şi/sau servicii ale persoanelor fizice şi juridice avînd ca obiect principal de activitate fabricarea ori vînzarea ţigărilor ori altor produse pe bază de tutun;

c) produse medicamentoase sau tratamente medicale, disponibile numai pe bază de prescripţie medicală.

(6) Plasarea tematică este interzisă.

Art 69 Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №174 din 08.11.2018, versiune în vigoare din 04.11.2021

Codul este valabil. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului