Şeful biroului are următoarele atribuţii:
a) organizează şi asigură activitatea biroului, este responsabil de executarea sarcinilor acestuia;
b) aprobă obligaţiile de serviciu ale adjunctului său şi ale colaboratorilor biroului;
c) elaborează planurile de finanţare a biroului în limita alocaţiilor prevăzute în legea bugetului de stat pe anul respectiv şi le înaintează Ministerului Finanţelor spre coordonare;
d) stabileşte regimul intern de activitate al biroului, modul de organizare şi funcţionare a rutelor speciale pentru predarea operativă a corespondenţei;
f) emite, în temeiul şi în vederea executării prezentei legi, ordine, dispoziţii şi instrucţiuni;
g) organizează selectarea, repartizarea şi instruirea cadrelor;
h) asigură regimul de conspiraţie şi confidenţialitate;
i) stimulează şi sancţionează disciplinar colaboratorii conform legislaţiei;
j) prezintă, în modul stabilit, colaboratorii biroului pentru a fi decoraţi cu distincţii de stat ale Republicii Moldova;
k) reprezintă biroului în relaţiile cu alte autorităţi ale administraţiei publice, cu instituţiile şi organizaţiile din ţară, precum şi interesele Republicii Moldova în domeniul prestărilor de servicii prin curieri speciali interguvernamentali;
l) înaintează directorului Serviciului de Informații și Securitate propuneri pentru modificarea structurii biroului, dictate de necesitatea optimizării activităţii acestuia.
Art 9 Legea Biroului de Curieri Speciali în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №402 din 02.12.2004
Structura actului