Articolul 9 din Legea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă în Republica Moldova. Organizarea activităţii

(1) Inspectoratul este condus de un şef, numit şi eliberat din funcţie de Guvern, la propunerea ministrului afacerilor interne, pe un termen de 5 ani, cu posibilitatea numirii acestuia pe un nou termen. Şeful Inspectoratului este asistat de către şefi adjuncţi, care sînt numiţi şi eliberaţi din funcţie de ministrul afacerilor interne, la propunerea şefului Inspectoratului.

(2) Şeful Inspectoratului este vicepreşedinte al Comisiei pentru situaţii excepţionale a Republicii Moldova.

(3) Şeful Inspectoratului:

a) exercită conducerea generală a activităţii Inspectoratului;

b) elaborează structura organizatorică şi statul de personal ale Inspectoratului în limitele personalului şi fondurilor stabilite;

c) aprobă regulamentele subdiviziunilor Inspectoratului;

d) repartizează obligaţiile de serviciu între adjuncţii săi, stabileşte împuternicirile altor persoane cu funcţie de răspundere şi sarcinile subdiviziunilor;

e) emite directive, ordine şi dispoziţii în domeniul protecţiei civile şi apărării împotriva incendiilor;

f) reprezintă Inspectoratul în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice şi în acţiunile de colaborare interstatală în domeniul protecţiei civile, apărării împotriva incendiilor şi lichidării consecinţelor situaţiilor excepţionale;

g) organizează cooperarea forţelor şi mijloacelor ţării destinate lichidării consecinţelor situaţiilor excepţionale cu forţele şi mijloacele similare din alte ţări;

h) creează organele de conducere, formaţiunile de intervenţie, le menţine în stare permanentă de pregătire pentru soluţionarea optimă a sarcinilor de prevenire a situaţiilor excepţionale şi lichidare a consecinţelor acestora;

i) prezintă, în modul stabilit, proiecte de acte legislative şi de alte acte normative în probleme ce ţin de competenţa Inspectoratului;

j) organizează pregătirea şi supravegherea funcţionării sistemelor de transmisiuni şi înştiinţare;

k) organizează planificarea măsurilor de protecţie civilă şi apărare împotriva incendiilor, conduce nemijlocit forţele antrenate în vederea prevenirii situaţiilor excepţionale şi lichidării consecinţelor acestora;

l) organizează instruirea autorităţilor administraţiei publice şi agenţilor economici, indiferent de tipul de proprietate, pentru derularea acţiunilor de protecţie civilă şi de apărare împotriva incendiilor;

m) organizează și implementează sistemul de control intern managerial și poartă răspundere pentru administrarea alocațiilor bugetare și a patrimoniului public aflat în gestiune;

m-1) elaborează și înaintează propuneri de buget și, după caz, propuneri de modificare a bugetului, precum și prezintă rapoarte financiare, rapoarte de performanță și alte informații necesare în procesul bugetar;

n) angajează şi eliberează efectivul Inspectoratului.

Art 9 Legea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №93 din 05.04.2007

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021