Articolul 19 din Legea Muzeelor în Republica Moldova. Conducerea şi personalul muzeelor

(1) Funcţionarea muzeelor publice este asigurată de către personalul de conducere, personalul de specialitate şi personalul de întreţinere.

(2) Conducerea muzeului este asigurată de către directorul general (în cazul muzeelor naţionale) sau director (în cazul muzeelor cu alt statut), numiţi pe baza unui concurs de proiecte manageriale de către autoritatea publică în a cărei subordine se află muzeul respectiv.

(3) Regulamentul de organizare a concursului pentru ocuparea funcției de director al instituției muzeale publice din subordinea Ministerului Culturii este aprobat printr-un act administrativ al acestei autorități.

(4) Autoritatea publică prevăzută la alin. (2) poate revoca directorul general/directorul instituției muzeale în conformitate cu legislația în vigoare.

 (5) Angajarea personalului de specialitate în muzeele aflate în proprietate publică se face prin concurs organizat de:

a) conducerea muzeului;

b) administratori, în cazul muzeelor instituționale.

 (6) Atribuţiile personalului muzeelor aflate în proprietate publică se stabilesc prin fişa postului, conform structurii organizatorice, programelor de activitate şi sarcinilor de serviciu.

Art 19 Legea Muzeelor în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №262 din 07.12.2017

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului