Articolul 24 din Legea Privind auditul situațiilor financiare în Republica Moldova. Managementul calității

1) În vederea asigurării calității auditului, entitatea de audit elaborează, aprobă şi respectă politicile şi procedurile de management al calităţii auditului în conformitate cu prezenta lege, cu standardele de audit, cu standardele de management al calității şi cu Codul etic.

(2) Politicile şi procedurile de management al calităţii auditului se aprobă printr-un act (ordin, dispoziţie) emis de către organul executiv al entităţii de audit și se aduc la cunoștința personalului entității.

(3) Entitatea de audit desemnează un auditor responsabil pentru managementul al calității auditului.

(4) Entitatea de audit întocmește și prezintă Consiliului, în termen de 4 luni de la sfîrșitul fiecărei perioade de gestiune, raportul privind respectarea procedurilor de management al calității auditului. Formatul și conținutul raportului sînt stabilite de către Consiliu.

(5) Managementul calității misiunii de audit se efectuează la entitățile de audit care au efectuat auditul la entitățile de interes public și la entitățile mari, stabilite conform Legii contabilității și raportării financiare nr. 287/2017, pînă la emiterea raportului auditorului sau a raportului suplimentar adresat comitetului de audit, după caz.

(6) Managementul calității misiunii de audit se efectuează de către un auditor/partener care nu a participat la efectuarea auditului în cauză sau de către o altă entitate de audit pe bază de contract, păstrînd confidențialitatea și secretul profesional.

(7) Entitatea de audit evaluează anual eficacitatea politicilor și a procedurilor de management al calității auditului, ține evidența evaluărilor și a măsurilor propuse pentru eficientizarea managementului calității auditului.

Art 24 Legea Privind auditul situațiilor financiare în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №271 din 25.12.2017

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului