Articolul 25 din Legea Privind controlul financiar public intern în Republica Moldova. Drepturile şi obligaţiile managerului entităţii publice

(1) Managerul entităţii publice are următoarele drepturi:

a) să organizeze funcţia de audit intern conform art. 19;

b) să solicite şi să primească de la persoanele care efectuează auditul intern informaţii privind activitatea de audit intern desfăşurată în cadrul entităţii publice.

(2) Managerul entităţii publice are următoarele obligaţii:

a) să organizeze auditul intern şi să asigure resursele necesare pentru ca acesta să fie eficient;

b) să ofere independenţă organizaţională şi funcţională subdiviziunii de audit intern, inclusiv prin subordonarea directă a acesteia faţă demanagerul entităţii publice;

c) să asigure independenţa persoanelor care efectuează auditul intern în realizarea şi raportarea activităţilor de audit intern;

d) să autorizeze persoanele care efectuează auditul intern printr-un ordin privind efectuarea misiunii de audit intern;

e) să solicite, în scris, de la persoane terţe informaţia necesară pentru efectuarea auditului intern, la cererea persoanelor care efectuează auditul intern;

f) să aprobe Carta de audit intern, Planul strategic şi Planul anual al activităţii de audit intern, Programul de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii activităţii de audit intern, precum şi procedurile pentru desfăşurarea activităţii de audit intern;

g) să întreprindă măsuri de soluționare a cazurilor de prejudiciere a independenței şi obiectivității activității de audit intern;

h) să sesizeze organele de drept competente cu privire la indicii de potențiale fraude şi corupţie, raportate de auditul intern.

Art 25 Legea Privind controlul financiar public intern în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №229 din 23.09.2010

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului