Articolul 13 din Legea Privind evaluarea externă a judecătorilor și a candidaților la funcția de judecător al Curții Supreme de Justiție în Republica Moldova. Acumularea informației

(1) Comisia de evaluare și secretariatul acesteia au acces în regim de timp real la sistemele informaționale care conțin informația necesară pentru realizarea mandatului, în condițiile legislației privind schimbul de date și interoperabilitatea. Comisia de evaluare poate primi de la orice persoană informații relevante despre judecătorul evaluat și poate acumula de sine stătător informațiile respective.

(2) Informația solicitată de la persoane conform art.11 alin. (5) se prezintă Comisiei de evaluare gratuit, inclusiv în formă electronică, în termen de 10 zile de la data solicitării.

(3) Persoanele fizice și juridice de drept public și privat, inclusiv instituțiile financiare, nu pot refuza prezentarea informației invocând protecția datelor cu caracter personal, a secretului bancar sau a altor date cu acces limitat, cu excepția informației care cade sub incidența prevederilor Legii nr.245/2008 cu privire la secretul de stat și care nu a fost desecretizată.

(4) Neprezentarea în termenul stabilit a informațiilor solicitate se sancționează conform prevederilor legislației.

(5) Prin derogare de la prevederile Legii nr.133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal, prelucrarea datelor cu caracter personal este admisă pe perioada desfășurării activității de către Comisia de evaluare și secretariatul acesteia. Dreptul de acces al judecătorului evaluat la datele respective este asigurat de secretariat. Judecătorul evaluat are obligația să păstreze confidențialitatea datelor cu caracter personal din materialele evaluării prezentate de Comisia de evaluare.

(6) În scopul elucidării neclarităților identificate, Comisia de evaluare poate solicita, la orice etapă a procedurii de evaluare, date și informații suplimentare de la judecătorul evaluat sau de la alte persoane, cu indicarea termenului de prezentare.

(7) Comunicarea cu judecătorul evaluat are loc în formă electronică, prin utilizarea de către acesta a sistemului de poștă electronică al instanțelor de judecată. În cazul lipsei adresei de poștă electronică în sistemul respectiv, se utilizează adresa de poștă electronică personală a judecătorului.

(8) Neprezentarea de către judecătorul evaluat în termenul stabilit, fără motive justificative, a informației solicitate de Comisia de evaluare poate constitui temei pentru refuzul de a include în dosarul de evaluare informația prezentată cu întârziere. În acest caz, Comisia de evaluare evaluează judecătorul în baza informației acumulate.

(9) În procesul de evaluare nu poate fi folosită informația care constituie secret de stat și care nu a fost desecretizată.

(10) Informația acumulată de Comisia de evaluare despre subiecții evaluării se păstrează, se arhivează, se radiază și se distruge în modul stabilit de regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei de evaluare.

Art 13 Legea Privind evaluarea externă a judecătorilor și a candidaților la funcția de judecător al Curții Supreme de Justiție în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №65 din 30.03.2023

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021