(1) Serviciile publice de gospodărie comunală trebuie să îndeplinească următoarele condiţii esenţiale:
a) continuitate, din punct de vedere cantitativ şi calitativ, în furnizarea/prestarea serviciilor de gospodărie comunală pe bază contractuală;
b) adaptabilitate la cerinţele consumatorilor;
c) accesibilitate egală la serviciile publice furnizate/prestate pe bază contractuală;
d) asigurarea sănătăţii populaţiei şi a calităţii vieţii.
(2) Serviciile publice de gospodărie comunală trebuie să asigure:
a) satisfacerea cerinţelor consumatorilor în ceea ce priveşte cantitatea şi calitatea serviciilor furnizate/prestate potrivit prevederilor contractuale;
b) funcţionarea optimă, în condiţii de siguranţă, rentabilitate şi eficienţă economică, a construcţiilor, instalaţiilor tehnologice, echipamentelor funcţionale şi dotărilor specifice corespunzător parametrilor tehnologici proiectaţi şi în conformitate cu caietele de sarcini şi cu instrucţiunile de exploatare;
c) protecţia domeniului public şi a mediului prin respectarea reglementărilor legale;
d) informarea şi consultarea cetăţenilor în vederea protejării sănătăţii populaţiei care beneficiază de serviciile respective.
(3) Operatorii au faţă de consumatori următoarele obligaţii:
a) să-şi coordoneze activitatea cu sistemul de servicii de gospodărie comunală;
b) să furnizeze/să presteze servicii conform contractelor încheiate cu consumatorii şi conform legislaţiei în vigoare;
c) să respecte parametrii de performanţă stabiliţi de autorităţile administraţiei publice locale;
d) să asigure protecţia mediului;
e) să realizeze contractele în termenele stabilite;
f) să furnizeze autorităţii administraţiei publice locale informaţiile solicitate;
g) să asigure accesul la documentaţia referitoare la serviciile publice de gospodărie comunală furnizate/prestate, în conformitate cu clauzele contractului de operare.
Art 12 Legea Serviciilor publice de gospodărie comunală în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №1402 din 24.10.2002
Structura actului