(1) Franchisingul poate fi corporativ sau comercial.
(2) Franchisingul corporativ prevede participarea părţii denumite franchisee la întregul ciclu de producţie al franchiserului şi se caracterizează prin:
a) contacte permanente între franchiser şi franchisee;
b) schimb permanent de informaţii;
c) reglementare detaliată a activităţii şi grad înalt de responsabilitate a părţii denumite franchisee.
(3) Franchisingul comercial prevede comercializarea de producţie finită (mărfuri) sau prestarea de servicii de către franchisee şi se caracterizează prin:
a) specializarea îngustă a părţii denumite franchisee în comercializarea unui anumit tip de produse (mărfuri) sau în prestarea unui anumit tip de servicii;
b) plata redevenţei către franchiser din volumul total de vînzări;
c) riscul părţii denumite franchisee legat de comercializarea de produse (mărfuri) sau de prestarea de servicii;
d) gradul scăzut de reglementare a obligaţiilor părţii denumite franchisee.
Art 6 Legea Cu privire la franchising în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №1335 din 01.10.1997
Structura actului