Articolul 24 din Legea Privind contractele de credit pentru consumatori în Republica Moldova. Obligaţiile specifice ale creditorilor faţă de consumatori

(1) La primirea cererii de credit şi a celorlalte documente necesare pentru acordarea creditului, creditorul informează consumatorul despre faptul că i s-a predat setul de acte necesare pentru acordarea creditului. În procesul examinării cererii, creditorul are dreptul, în caz de necesitate, să solicite documente suplimentare ce ţin de acordarea creditului. În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la depunerea dosarului de credit, creditorul informează consumatorul cu privire la acordarea sau neacordarea creditului. Termenul de 30 de zile poate fi extins în cazul în care consumatorul nu a transmis creditorului toate documentele solicitate suplimentar de către creditor.

(2) La momentul semnării contractului, toate părţile contractante primesc cîte un exemplar original al contractului de credit, cu excepţia cazului în care contractul este încheiat la distanţă.

(3) Creditorii au obligaţia de a primi şi a înregistra reclamaţiile de la consumatori şi de a lua toate măsurile necesare pentru a răspunde reclamaţiilor depuse de consumatori în termenul şi condiţiile prevăzute de lege, precum și în conformitate cu regulamentul privind mecanismele de soluţionare a reclamațiilor depuse de consumatori, aprobat de creditor. Regulamentul menționat trebuie să conţină prevederi referitoare la persoanele sau subdiviziunile responsabile de examinarea reclamațiilor, la modul şi termenele de examinare a reclamațiilor şi de informare a consumatorului cu privire la decizia aprobată.

(4) La încetarea contractului de credit, creditorul oferă consumatorului gratuit, la cererea expresă a acestuia, un document care atestă faptul că au fost stinse toate obligaţiile părţilor decurgînd din contractul respectiv. Orice notificare pe care creditorul o face consumatorului trebuie să fie semnată, datată şi înregistrată. 

(5) Creditorii publică pe paginile lor web oficiale regulamentul privind mecanismele de soluţionare a reclamațiilor depuse de consumatori, de asemenea asigură existenţa unui instrument destinat rezolvării ecuaţiilor de calcul al costului total al creditului. La utilizarea acestui instrument, pentru produsele de creditare la care sunt prestabilite grafice concrete de achitare, creditorul asigură calculul pe perioade (zilnic/lunar/trimestrial), în funcţie de frecvenţa plăţilor, a achitărilor aferente creditului ce urmează a fi efectuate de consumator (achitarea creditului/leasingului financiar, ratei dobânzii/ratelor de leasing, comisioanelor, taxelor etc.).

Art 24 Legea Privind contractele de credit pentru consumatori în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №202 din 12.07.2013

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului