Articolul 19 din Legea Privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţii publice în Republica Moldova. Păstrarea şi protecţia materialelor

verificării, altor documente şi informaţii

(1) După finalizarea verificării şi expedierea avizului autorităţii publice care a iniţiat-o, materialele verificării sînt luate în evidenţă şi păstrate în arhiva organului de verificare.

(2) Decizia privind compatibilitatea cu interesele funcţiei publice, precum şi avizul organului de verificare se păstrează la autoritatea publică timp de 5 ani din data emiterii deciziei, în condiţii care să asigure protejarea informaţiilor împotriva accesului, distrugerii sau modificării. Decizia privind incompa-tibilitatea cu interesele funcţiei publice, precum şi avizul respectiv al organului de verificare se păstrează în aceleaşi condiţii timp de un an din data emiterii deciziei.

(3) La expirarea termenelor prevăzute la alin.(2), documentele se distrug, întocmindu-se actul de rigoare.

(4) Copia de pe avizul organului de verificare şi copia de pe decizia privind compatibilitatea/incompatibilitatea cu interesele funcţiei publice se păstrează la organul de verificare timp de 5 ani, după care se distrug. Alte materiale obţinute în cadrul verificării se păstrează la organul de verificare timp de un an, dacă un alt termen nu este stabilit prin acte normative pentru categoria respectivă de informaţii, după care se distrug în modul stabilit.

(5) Accesul la materialele verificării şi la alte documente este permis persoanelor autorizate în scopul:

a) verificării;

b) prevenirii sau combaterii unei infracţiuni ori unei alte acţiuni care prezintă o ameninţare pentru interesele securităţii naţionale;

c) prezentării lor în instanţă judecătorească;

d) efectuării controlului parlamentar asupra activităţii organului de verificare.

(6) Modul de păstrare, de acces şi de distrugere a materialelor verificării şi altor documente se stabileşte de şeful organului de verificare în conformitate cu actele normative pentru categoria respectivă de informaţii.

(7) Organul de verificare este obligat să aplice măsuri de protecţie materialelor verificării şi altor documente contra distrugerii sau pierderii lor, contra accesului, modificării sau difuzării neautorizate.

(8) Informaţiile care constituie secret de stat, secret comercial ori secret bancar sau cele care ţin de activitatea operativă de investigaţii şi de urmărire penală a organelor de resort, obţinute în cadrul verificării, sînt protejate conform legislaţiei în vigoare.

(9) Accesul la informaţiile menţionate la alin.(8) se acordă în modul stabilit pentru categoria respectivă de informaţii.

(10) Încălcarea modului stabilit de păstrare şi de protecţie a materialelor verificării şi altor documente se pedepseşte în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Art 19 Legea Privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la funcţii publice în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №271 din 18.12.2008

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021