Articolul 7 din Legea Voluntariatului în Republica Moldova. Responsabilităţile instituţiei gazdă

Instituţia gazdă are următoarele responsabilităţi:

a) recrutarea voluntarilor numai pentru activitatea de utilitate publică prevăzută în contractul de voluntariat;

b) efectuarea preselecţiei beneficiarilor voluntariatului cu care urmează să contacteze voluntarii;

c) asigurarea prestării activității de voluntariat cu respectarea cerințelor privind securitatea și sănătatea în muncă, în funcție de natura și caracteristicile activității;

d) asigurarea protecţiei intimităţii beneficiarilor voluntariatului cu care contactează voluntarul;

e) elaborarea unui program de voluntariat şi a unui regulament intern care vor prevedea condiţii de recrutare şi standarde de activitate a voluntarilor în baza unor standarde minime de calitate pentru activitatea de voluntariat stabilite de Guvern, precum şi metode şi instrumente de monitorizare şi evaluare a activităţii acestora;

f) instruirea şi dezvoltarea profesională a voluntarilor, inclusiv privind modul de operare cu anumite echipamente tehnice şi condiţiile de securitate a muncii, pentru realizarea prevederilor contractului de voluntariat;

g) neadmiterea voluntarilor la prestarea unor activități periculoase sau care pot dăuna vieții și sănătăţii acestora, cu excepția activităților în domeniul protecției civile și apărării împotriva incendiilor;

h) asigurarea serviciilor medicale în caz de accident sau de boală care decurg din natura activităţii. În cazul în care voluntarul nu este asigurat, costul serviciilor medicale este suportat integral de către instituţia gazdă;

i) rambursarea integrală sau parţială a cheltuielilor indispensabile pentru desfăşurarea activităţii de voluntariat (transport, cazare, alimentare, asigurare medicală facultativă contra riscurilor ce decurg din natura activităţii, diurnă etc.), în cazul în care voluntarul îşi exprimă acordul;

j) oferirea, la cerere, la finele perioadei de activitate a voluntarului, a unui certificat nominal de voluntariat, care să confirme desfăşurarea de către acesta a activităţii de voluntar, experienţa şi abilităţile dobîndite şi care va fi înregistrat într-un registru de evidenţă a certificatelor respective;

k) eliberarea carnetului de voluntar şi a scrisorii de recomandare dacă voluntarul este implicat în activitatea de voluntariat mai mult de 20 de ore lunar;

l) ţinerea unui registru de evidenţă a voluntarilor, care să includă datele personale ale fiecărui voluntar, numărul contractului de voluntariat, numărul orelor prestate în calitate de voluntar şi persoana responsabilă de supervizarea voluntarului în cadrul instituţiei gazdă; 

m) asigurarea accesului voluntarului la instrumentele de lucru şi la resursele informaţionale de care dispune;

n) informarea periodică a voluntarului asupra progreselor realizate şi asupra noilor activităţi preconizate;

o) îndeplinirea altor responsabilităţi incluse în contractul de voluntariat, în temeiul legislaţiei.

Art 7 Legea Voluntariatului în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №121 din 18.06.2010

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021