La cererea de eliberare/prelungire a autorizației pentru activitatea particulară de pază se anexează:
a) copia contractului de locaţiune a imobilului în care se va desfăşura activitatea autorizată;
b) pentru conducătorii organizaţiilor particulare de pază (inclusiv persoanele care asigură conducerea operativă a activităţilor de pază sau care îndeplinesc funcţii de administrator, director executiv sau alte funcţii similare):
– copia buletinului de identitate;
– copia diplomei de studii superioare;
– copia certificatului de absolvire a cursurilor de calificare sau copia carnetului de muncă ce confirmă activitatea de cel puţin 3 ani în organizaţii specializate de pază ori declarația prin care își asumă responsabilitatea ca, în decurs de 3 luni de la data angajării, să frecventeze și să absolvească cursuri de calificare la instituțiile de învățămînt acreditate;
– copia de pe documentul care atestă înregistrarea întreprinderii;
– extrasul din ordinul privind numirea în funcţie a conducătorului organizaţiei particulare de pază sau copia procesului-verbal al şedinţei asociaţilor privind numirea în funcţie a administratorului organizaţiei;
– certificatul de la medicul narcolog, eliberat cu cel mult 12 luni înainte de data depunerii cererii;
– certificatul de la medicul psihiatru, eliberat cu cel mult 12 luni înainte de data depunerii cererii;
– declarația pe propria răspundere cu privire la lipsa antecedentelor penale și contravenționale, conform cerințelor art. 22-1;
c) pentru specialiştii în domeniul proiectării, instalării şi întreţinerii sistemelor de alarmare, a componentelor acestora (în cazul în care se preconizează prestarea serviciilor respective):
– copia diplomei de studii medii sau superioare de specialist în calculatoare, automatică și informatică sau electronică;
d) lista serviciilor de pază pe care solicitantul autorizaţiei preconizează să le presteze;
e) modelul siglei organizaţiei, ce urmează a fi aprobat de organul de specialitate al Ministerul Afacerilor Interne;
f) modelul legitimaţiei;
g) pentru crearea (sau confirmarea) şi exploatarea dispeceratului de pază centralizat:
– dovada dreptului de proprietate sau de locațiune a spaţiilor destinate pentru funcţionarea dispeceratului de pază centralizat;
– dovada corespunderii încăperilor cerinţelor securităţii electrice;
– procesul-verbal privind măsurarea rezistenţei legăturii cu pămîntul;
– dovada corespunderii încăperilor cerinţelor securităţii antiincendiare;
– certificatul naţional sau internaţional al calităţii pentru dispeceratul de pază centralizat, cu indicarea gradului de securitate corespunzător, conform normelor legislației Uniunii Europene;
– dovada prezenţei echipamentului radio;
– certificatul naţional sau internaţional al calităţii pentru echipamentul radio, cu indicarea gradului de securitate corespunzător, conform normelor legislației Uniunii Europene;
– dovada frecvenţelor utilizate;
– dovada permisiunii pentru utilizarea frecvenţelor radio;
– lista operatorilor dispeceratului de pază centralizat;
– lista gardienilor din care se vor constitui grupele mobile;
– lista automobilelor dotate şi echipate conform cerinţelor stabilite;
h) dovada achitării taxei prevăzute la art. 22-5.
Art 22-2 Legea Privind activitatea particulară de detectiv şi de pază în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №283 din 04.07.2003
Structura actului