(1) Secretarul general adjunct al ministerului este funcționar public de conducere de nivel superior, numit în funcție pe criterii de profesionalism în conformitate cu Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public.
(2) Secretarul general adjunct al ministerului asistă ministrul în realizarea activităților privind implementarea cerințelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană și se subordonează secretarului general al ministerului.
(3) Secretarul general adjunct al ministerului exercită următoarele atribuții:
a) asigură coordonarea procesului de elaborare și de monitorizare a implementării cerințelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană;
b) coordonează activitatea subdiviziunilor din subordine ale aparatului central al ministerului în vederea atingerii obiectivelor și realizării sarcinilor stabilite în cadrul implementării cerințelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană;
c) asigură planificarea, monitorizarea, evaluarea și raportarea executării activităților privind implementarea cerințelor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană;
d) asigură elaborarea și avizarea proiectelor de acte normative în conformitate cu cerințele de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană, conform domeniilor de competență ale ministerului;
e) exercită și alte atribuții în conformitate cu regulamentul de organizare și funcționare a ministerului ori delegate de către ministru.
(4) Funcția de secretar general adjunct al ministerului poate fi instituită la propunerea ministrului, prin hotărâre de Guvern.
Art 13-1 Legea Privind administraţia publică centrală de specialitate în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №98 din 04.05.2012
Structura actului