Articolul 12 din Legea Privind birourile istoriilor de credit* în Republica Moldova. Externalizarea funcţiilor biroului istoriilor de credit

(1) Un birou al istoriilor de credit are dreptul să transfere unui alt birou al istoriilor de credit licențiat în Republica Moldova (în continuare – furnizor) executarea unor funcții sau a tuturor funcțiilor sale, în conformitate cu prevederile prezentei legi, ale legislației privind protecția datelor cu caracter personal şi ale actelor normative ale autorității publice competente.

(2) Biroul istoriilor de credit va întreprinde măsurile necesare pentru ca funcțiile externalizate, drepturile și obligațiile biroului istoriilor de credit și ale furnizorului să fie stabilite cert și complet în cadrul unui contract încheiat în formă scrisă. Biroul istoriilor de credit va acționa cu deplină competență, prudență şi diligență la încheierea, executarea, modificarea şi/sau încetarea contractului privind externalizarea funcţiilor.

(3) Externalizarea funcţiilor către furnizor se va efectua cu avizul prealabil al autorității publice competente. Modul de eliberare a avizului prealabil se stabilește de autoritatea de supraveghere prin actele sale normative.

(4) Se interzice subcontractarea activităţilor externalizate (externalizarea în lanţ).

(5) Responsabilitatea pentru administrarea corespunzătoare a riscurilor asociate funcţiilor externalizate îi revine biroului istoriilor de credit.

(6) În cazul externalizării, biroul istoriilor de credit se va conforma următoarelor cerințe minime:

1) va deţine mijloace tehnice suficiente pentru asigurarea securității și confidențialității informației din istoria de credit la prelucrarea istoriei de credit, conform standardelor și normelor general acceptate în domeniul securității informaționale;

2) va lua măsuri pentru asigurarea continuităţii desfăşurării activităţilor în cazul unor situaţii excepţionale, precum şi pentru respectarea prezentei legi în relaţiile cu furnizorul;

3) va informa imediat autoritatea de supraveghere despre orice incident sau risc, precum și despre schimbarea furnizorului;

4) se va asigura că externalizarea nu va avea ca efect:

a) delegarea către furnizor a responsabilităţii organelor de conducere ale biroului istoriilor de credit;

b) reducerea capacităţii biroului istoriilor de credit de a-şi îndeplini sarcinile prevăzute în statut și de a-şi executa obligaţiile sau lezarea în alt mod a intereselor legitime ale subiecților istoriilor de credit;

c) limitarea, împiedicarea sau imposibilitatea exercitării atribuţiilor autorității publice competente privind licenţierea, reglementarea și supravegherea, precum şi a atribuţiilor altor organe de control abilitate.

(7) În cazul încălcării cerințelor minime prevăzute la alin. (6), autoritatea de supraveghere este în drept să retragă avizul eliberat în conformitate cu alin. (3).

(8) În cazul retragerii avizului sau încetării contractului, biroul istoriilor de credit și furnizorul sînt obligați:

a) să asigure returnarea către biroul istoriilor de credit a tuturor istoriilor de credit în termen de 30 de zile de la data adoptării deciziei de retragere a avizului sau de la data încetării contractului;

b) să asigure că toate informațiile aferente istoriilor de credit care au fost procesate de furnizor sînt distruse şi nu va fi posibilă restabilirea lor;

c) să asigure că furnizorul, inclusiv angajaţii săi, vor păstra confidenţialitatea informaţiei aferente istoriilor de credit recepţionate ca rezultat al externalizării.

Art 12 Legea Privind birourile istoriilor de credit* în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №122 din 29.05.2008

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului