(1) Eliberarea certificatului de acreditare se efectuează în temeiul deciziei Consiliului în termen de 15 zile calendaristice de la data adoptării acesteia.
(2) Depistarea de către Consiliu a unor date neveridice în informaţia declarată de solicitant serveşte drept temei pentru refuzul eliberării certificatului solicitat.
(3) Cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de expirarea termenului de valabilitate a certificatului de acreditare, solicitantul iniţiază o nouă procedură conform prevederilor art. 11 alin. (3). În cazul adresării după expirarea termenului de valabilitate a certificatului de acreditare, pe perioada de autoevaluare/evaluare şi pînă la adoptarea deciziei de către Consiliu, solicitantul îşi sistează activitatea pe propria răspundere.
(4) Dacă solicitantul continuă să desfăşoare genul de activitate indicat în scrisoarea de însoţire a certificatului de acreditare după expirarea termenului de valabilitate a acestuia, se aplică, conform procedurii legale, sancţiunea prevăzută la art. 263 alin. (4) din Codul contravenţional.
(5) În cazul în care deținătorul certificatului de acreditare înființează o nouă filială sau subdiviziune separată, el este obligat să depună la Consiliu o cerere de evaluare a acesteia în termenele prevăzute la art. 11 alin. (2), cu anexarea copiilor de pe actele prevăzute la art. 11 alin. (3). În cazul acreditării, la certificatul eliberat anterior instituţiei/întreprinderii se anexează o scrisoare de însoţire pentru filiala sau subdiviziunea separată.
(6) Certificatul de acreditare se eliberează pentru un termen de 5 ani.
Art 11-1 Legea Privind evaluarea şi acreditarea în sănătate în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №552 din 18.10.2001
Structura actului