Articolul 12 din Legea Privind statutul municipiului Chişinău în Republica Moldova. Secretarul consiliului municipal

(1) Funcția de secretar al consiliului municipal se ocupă prin concurs în condițiile legii. Persoana numită în funcția de secretar trebuie să fie licențiată a unei facultăți de drept sau de administrare publică.

(2) Prevederile alin. (1) se aplică numai în cazul în care funcția de secretar este vacantă. Vacanța funcției intervine în cazul încetării raporturilor de serviciu ale persoanei în temeiul şi în modul stabilit de legislaţia muncii şi Legea nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public.

(3) Secretarul consiliului municipal se bucură de stabilitate în funcție şi cade sub incidența Legii privind funcția publică şi statutul funcționarului public.

(4) Modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu ale secretarului se efectuează, în temeiul legii, de către consiliul municipal, la propunerea primarului general sau a unei treimi din numărul consilierilor aleși, prin decizie adoptată cu votul majorităţii consilierilor aleși.

(5) Pe durata lipsei îndelungate, pe motive întemeiate, a secretarului, consiliul municipal poate împuternici un alt funcționar public din cadrul primăriei să îndeplinească toate atribuțiile secretarului sau doar unele dintre acestea, în condițiile legii.

(6) Secretarului consiliului municipal i se acordă concediu în temeiul dispoziţiei primarului general. Pe perioada concediului, primarul general desemnează un funcționar public din cadrul primăriei pentru exercitarea atribuțiilor de secretar.

Art 12 Legea Privind statutul municipiului Chişinău în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №136 din 17.06.2016

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului