Articolul 15 din Legea Asociaţiilor de economii şi împrumut în Republica Moldova. Păstrarea documentelor şi accesul la ele

(1) Asociaţia este obligată să asigure păstrarea următoarelor documente:

a) certificatul înregistrării de stat;

b) licenţa;

c) statutul, modificările şi completările lui;

d) regulamentele interne, modificările şi completările lor;

e) politicile asociaţiei;

f) registrul membrilor și documentele specificate la art. 18 alin. (1);

g) procesele-verbale ale adunărilor generale ale membrilor asociaţiei, ale şedinţelor consiliului şi comisiei de cenzori;

h) ordinele, dispoziţiile şi rapoartele de activitate ale organelor de conducere şi de control;

i) contractele şi acordurile;

j) documentele primare şi cele centralizatoare, situaţiile financiare, rapoartele specifice şi dările de seamă fiscale şi statistice;

k) actele de control ale autorităţii de supraveghere, rapoartele comisiei de cenzori, rapoartele auditorului şi alte acte de control asupra activităţii sale;

l) alte documente prevăzute de actele normative, de statut şi de regulamentele interne.

(2) Documentele specificate la alin.(1) se păstrează la sediul asociaţiei în următoarele termene:

a) cele de la lit.a)–f) – permanent;

b) cele de la lit.g)–k) – 5 ani;

c) cele de la lit.l) – în termenele prevăzute de actele corespunzătoare.

(3) Asociaţia asigură accesul reprezentanţilor autorităţii de supraveghere şi ai altor autorităţi ale administraţiei publice, abilitate conform legislaţiei, la documentele indicate la alin.(1).

Art 15 Legea Asociaţiilor de economii şi împrumut în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №139 din 12.06.2007

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului