Articolul 15 din Legea Contabilităţii și raportării financiare în Republica Moldova. Registrele contabile

(1) Datele din documentele primare se înregistrează, se acumulează şi se prelucrează în registre contabile, întocmite pe suport de hîrtie sau în formă electronică.

(2) Nomenclatorul registrelor contabile şi structura acestora se stabilesc de către fiecare entitate de sine stătător, pornind de la necesităţile informaţionale proprii, cu respectarea prevederilor alin. (3).

(3) Registrul contabil conţine următoarele elemente obligatorii:

a) denumirea registrului;

b) denumirea entităţii care ține registrul;

c) data începerii şi încetării ţinerii registrului şi/sau perioada pentru care se întocmeşte acesta;

d) data efectuării faptelor economice, ordonate cronologic şi/sau sistematic;

e) etaloanele de evidenţă a faptelor economice;

f) funcţia, numele, prenumele și semnătura persoanei responsabile de ținerea registrului.

(4) În cazul în care registrele contabile sînt ținute în formă electronică, semnătura nu constituie un element obligatoriu. În astfel de cazuri, modalitatea de identificare a persoanelor care au iniţiat, dispus şi/sau aprobat introducerea informației în registrul respectiv se stabilește prin proceduri interne.

(5) Corectările în registrele contabile se confirmă prin semnătura persoanei care le efectuează, cu indicarea datei efectuării acestora.

Art 15 Legea Contabilităţii și raportării financiare în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №287 din 15.12.2017

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului