Articolul 5 din Legea Cu privire la învățământul dual în Republica Moldova. Principiile învățământului dual

Învățământul dual are la bază următoarele principii:

a) principiul creării unui parteneriat între părțile implicate în procesul de formare profesională prin învățământ dual, care presupune cooperarea și împărțirea clară a obligațiilor și responsabilităților în vederea asigurării unui proces de învățare de calitate prin muncă, prin implicarea tuturor părților interesate în procesul de planificare, implementare și monitorizare a efectelor învățământului dual, conform cadrului instituțional stabilit;

b) principiul orientării în carieră și capacității de angajare – dezvoltarea abilităților de gestionare a carierei și oferirea de oportunități mai largi de angajare;

c) principiul eticii – respectul pentru personalitatea și demnitatea elevului și atingerea obiectivelor educației;

d) principiul asigurării calității – coordonarea și stabilirea standardelor la toate nivelurile de învățământ dual;

e) principiul profesionalismului – stabilirea unei relații juridice formale între elev, unitate și instituția de învățământ;

f) principiul nediscriminării – asigurarea condițiilor egale de acces în învățământul dual, fără deosebire de rasă, culoare, naționalitate, origine etnică, limbă, religie sau convingeri, sex, vârstă, dizabilitate, opinie, apartenență politică, avere, origine socială sau orice alt criteriu similar.

Art 5 Legea Cu privire la învățământul dual în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №110 din 21.04.2022

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului