Articolul 12 din Legea Privind calitatea apei potabile în Republica Moldova. Informarea și raportarea privind calitatea apei potabile

(1) Agenția Națională pentru Sănătate Publică, inclusiv prin subdiviziunile sale teritoriale, trebuie să asigure disponibilitatea informației referitoare la calitatea apei potabile, informarea consumatorilor despre posibilele efecte asupra sănătății și despre măsurile de remediere luate sau care se impun a fi luate de către autoritățile competente ori de către consumatorii în cauză. Informația trebuie să fie corectă, clară, furnizată la timp și actualizată.

(2) În scopul informării consumatorilor, Ministerul Sănătății prin intermediul Agenției Naționale pentru Sănătate Publică, plasează pe pagina web a instituției, o dată la 3 ani, Raportul național privind calitatea apei potabile, care va conține informația conform programelor de monitorizare și va cuprinde cel puțin:

a) lista sistemelor de alimentare cu apă potabilă care furnizează în medie o cantitate de apă mai mare de 200 m3 pe zi sau care deservesc mai mult de 2000 de persoane;

b) descrierea situației pentru o perioadă de 3 ani consecutivi, informațiile plasîndu-se pe pagina web în primul trimestru al celui de-al patrulea an;

c) aspectele la care se referă dispozițiile art. 3 alin. (2), art. 5 alin. (2), art. 8 și art. 10 alin. (7) și (8).

(3) Informațiile necesare pentru întocmirea Raportului național privind calitatea apei potabile se prezintă Agenției Naționale pentru Sănătate Publică conform Regulamentului sanitar privind supravegherea și monitorizarea calității apei potabile.

(4) Producătorii de apă potabilă și operatorii furnizează Agenției Naționale pentru Sănătate Publică toate informațiile necesare pentru întocmirea Raportului național privind calitatea apei potabile (capacitatea sistemului, date privind calitatea apei distribuite și a celei din surse, numărul de consumatori, lungimea rețelelor, numărul de accidente pe rețea, date privind efectuarea dezinfecției, privind acreditarea laboratoarelor, informarea consumatorilor, măsurile de remediere a cazurilor de degradare a calității apei, pierderile de apă din rețea, precum și date privind materialele și regenții utilizați la tratarea apei potabile).

(5) Producătorii de apă potabilă și operatorii înregistrează și păstrează datele privind calitatea apei potabile care este produsă, distribuită și utilizată conform prevederilor Regulamentului sanitar privind supravegherea și monitorizarea calității apei potabile.

(6) Producătorii de apă potabilă și operatorii asigură accesul populației la datele privind calitatea apei potabile produse, permit efectuarea inspecției de către reprezentanții populației la orice oră acceptabilă și, la cel puțin un birou de relații cu publicul, afișează programul și numărul de telefon la care se pot obține date despre calitatea apei potabile produse și distribuite.

(7) Producătorii de apă potabilă și operatorii asigură gratuit disponibilitatea datelor privind calitatea apei potabile.

(8) Subdiviziunile teritoriale ale Agenției Naționale pentru Sănătate Publică, împreună cu producătorii de apă potabilă și, respectiv, operatorii, întocmesc și publică anual raportul teritorial privind calitatea apei potabile, care va cuprinde:

a) lista sistemelor publice de alimentare cu apă potabilă, centralizate sau individuale, inclusiv a celor care furnizează în medie o cantitate de apă mai mică de 10 m3 pe zi sau care deservesc mai puțin de 50 de persoane;

b) cel puțin aspectele la care se referă art. 3 alin. (2), art. 5 alin. (2), art. 8 și art. 10 alin. (7) și (8);

c) descrierea situației pentru o perioadă de un an, informațiile plasîndu-se pe pagina web în primul trimestru al anului următor.

Art 12 Legea Privind calitatea apei potabile în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №182 din 19.12.2019

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021