Articolul 32 din Legea Cu privire la avocatură în Republica Moldova. Înregistrarea formelor de organizare

(1) Cabinetele avocaţilor şi birourile asociate de avocaţi se înregistrează de către Ministerul Justiţiei în termen de o lună de la data prezentării:

a) cererii de înregistrare;

b) declaraţiei de fondare a cabinetului avocatului sau a biroului asociat de avocaţi. Forma declaraţiei se aprobă de către  Ministerul Justiţiei;

c) copiilor licenţelor pentru exercitarea profesiei de avocat;

d) copiilor actelor care confirmă adresa sediului cabinetului avocatului sau a biroului asociat de avocaţi;

e) datelor de contact (număr de telefon, adresă electronică şi poştală);

f) confirmării privind notificarea Uniunii Avocaților despre intenția înregistrării, forma de organizare aleasă și sediu.

(1-1) Înregistrarea schimbării de sediu al cabinetului avocatului sau al biroului asociat de avocați se face printr-o cerere înaintată Ministerului Justiției, la care se anexează:

a) copiile actelor care confirmă adresa sediului cabinetului avocatului sau al biroului asociat de avocați și drepturile deținute asupra acestuia;

b) confirmarea notificării Uniunii Avocaților despre schimbarea de sediu;

c) procesul-verbal cu privire la schimbarea de sediu (în cazul biroului asociat de avocați);

d) informația cu privire la datele de contact ale avocatului (numărul de telefon, adresa electronică și poștală).

(1-2) Radierea cabinetului avocatului sau a biroului asociat de avocați se face printr-o cerere înaintată Ministerului Justiției, la care se anexează:

a) decizia de dizolvare a cabinetului avocatului sau a biroului asociat de avocați;

b) certificatul privind lipsa restanțelor fată de bugetul public național;

c) copia buletinului de identitate;

d) confirmarea notificării Uniunii Avocaților despre intenția dizolvării.

(2) Înregistrarea cabinetelor avocaţilor şi birourilor asociate de avocaţi se efectuează prin introducerea datelor în registrul ţinut de Ministerul Justiţiei. În caz de modificare a numărului de avocaţi, de schimbare a denumirii sau a sediului, noile date se consemnează în registru.

(3) Cabinetului avocatului sau biroului asociat de avocaţi i se eliberează un extras din registru, care serveşte drept temei pentru punerea la evidenţa fiscală, înregistrarea în calitate de plătitor de contribuții la bugetul asigurărilor sociale de stat și de prime de asigurare obligatorie de asistență medicală, pentru confecţionarea ştampilei şi deschiderea conturilor bancare.

(4) Refuzul de înregistrare a cabinetului avocatului sau a biroului asociat de avocaţi poate fi atacat în contencios administrativ.

(5) Avocatul este în drept să modifice forma de organizare a activităţii de avocat în condiţiile prezentei legi.

Art 32 Legea Cu privire la avocatură în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №1260 din 19.07.2002

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului