Articolul 42 din Legea Cu privire la avocatură în Republica Moldova. Comisiile Uniunii Avocaţilor

(1) Activitatea comisiilor Uniunii Avocaţilor este organizată de preşedinţii acestora, aleşi la şedinţele comisiilor din membrii acestora. Membrii comisiilor Uniunii Avocaţilor sînt aleşi sau delegaţi pe un termen de 4 ani.

(2) Comisiile Uniunii Avocaţilor se convoacă în şedinţe ori de cîte ori este necesar, dar cel puţin o dată în lună.

(3) Ședințele comisiilor Uniunii Avocaților sunt publice. Pentru motive temeinice, Comisia poate decide să desfășoare ședința sau o parte din ședință fără accesul publicului.

(4) La şedinţele comisiilor Uniunii Avocaţilor pot fi invitaţi reprezentanţi ai cabinetelor avocaţilor, ai birourilor asociate de avocaţi şi ai asociaţiilor de avocaţi, precum şi alte persoane.

(5) Hotărârile comisiilor Uniunii Avocaților se adoptă cu votul majorității membrilor lor. Acestea se publică pe pagina web oficială a Uniunii Avocaților, la rubrica „Actele UA recente”, în cel mult 15 zile de la adoptare, cu excepția hotărârilor Comisiei de licențiere a profesiei de avocat.

(6) Hotărârile Comisiei pentru etică și disciplină și ale Comisiei de cenzori se contestă în instanța de contencios administrativ în conformitate cu prevederile Codului administrativ, fără a recurge la procedura prealabilă. Hotărârile Comisiei de licențiere a profesiei de avocat se contestă în procedură prealabilă la Comisia de soluționare a contestațiilor.

(7) Hotărârile Comisiei de licențiere a profesiei de avocat se contestă în instanța de contencios administrativ în conformitate cu prevederile art. 43-1 alin. (7).

Art 42 Legea Cu privire la avocatură în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №1260 din 19.07.2002

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului