Articolul 19 din Legea Cu privire la concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii în Republica Moldova. Dialogul competitive

(1) Dialogul competitiv este inițiat prin publicarea unui anunț de concesiune, conform art. 25 alin. (1), prin care autoritatea contractantă solicită operatorilor economici depunerea ofertelor.

(2) Dialogul competitiv se desfășoară în trei etape:

a) prima etapă – depunerea ofertelor și selectarea ofertanților, prin aplicarea criteriilor de calificare și de selecție prevăzute în documentația de atribuire;

b) a doua etapă – dialogul cu ofertanții calificați în prima etapă, în vederea identificării și definirii soluției/soluțiilor în măsură să răspundă cerințelor autorității contractante în baza căreia/cărora se vor depune ofertele finale;

c) a treia etapă – depunerea ofertelor finale/îmbunătățite de către ofertanții calificați în urma celei de-a doua etape a dialogului competitiv, prin aplicarea criteriilor de atribuire.

(3) În cadrul dialogului competitiv, doar ofertanții care întrunesc criteriile de calificare și de selecție stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de concesiune au dreptul de a participa la etapele următoare.

(4) Perioada cuprinsă între data publicării anunțului de concesiune în Buletinul Achizițiilor Publice și data-limită de depunere a ofertelor este de cel puțin 30 de zile, dar nu mai mare de 90 de zile.

(5) Perioada cuprinsă între data transmiterii invitației de participare la etapa a treia a dialogului competitiv și data-limită de depunere a ofertelor finale este de cel puțin 15 zile, dar nu mai mare de 30 de zile.

(6) Autoritatea contractantă are obligația de a indica în anunțul de concesiune criteriile de calificare și de selecție, regulile aplicabile și, după caz, numărul minim și maxim de ofertanți pe care intenționează să îi invite la a doua și a treia etapă.

(7) Numărul minim de ofertanți, indicat în anunțul de concesiune, trebuie să fie suficient pentru a asigura o concurență reală și nu poate fi mai mic de 3.

(8) La selectarea ofertanților pentru următoarele etape, autoritatea contractantă are obligația de a aplica doar criteriile de calificare și de selecție prevăzute în anunțul de concesiune, care trebuie să fie obiective și nediscriminatorii.

(9) Autoritatea contractantă desfășoară a doua etapă a dialogului competitiv printr-un dialog cu fiecare ofertant calificat în parte, în scopul identificării și definirii celor mai bune soluții de realizare a obiectivului concesiunii.

(10) În cadrul dialogului, autoritatea contractantă și ofertanții calificați pot discuta și negocia toate aspectele referitoare la concesiune, prevăzute în documentația de atribuire, cu excepția obiectului concesiunii, criteriilor de atribuire și a cerințelor minime, care nu pot fi modificate pe parcursul desfășurării dialogului.

(11) Autoritatea contractantă are obligația de a păstra confidențialitatea soluțiilor propuse sau a altor informații comunicate de ofertanți, acestea fiind dezvăluite doar cu acordul lor, exprimat în scris, cu privire la fiecare intenție de comunicare a anumitor informații specifice.

(12) Autoritatea contractantă este în drept de a desfășura dialogul cu ofertanții în runde succesive, pînă la identificarea și definirea soluției/soluțiilor în măsură să satisfacă toate cerințele stabilite.

(13) La finalizarea etapei a doua a dialogului competitiv, autoritatea contractantă transmite simultan tuturor ofertanților selectați o invitație de participare la etapa a treia și de depunere a ofertelor finale.

(14) Autoritatea contractantă are obligația de a transmite invitația de participare însoțită de un exemplar al documentației de atribuire, care va include și un document descriptiv privind necesitățile și cerințele autorității contractante, criteriile de atribuire, modul de repartizare a riscurilor, perioada de desfășurare a procedurii de atribuire a concesiunii.

(15) Autoritatea contractantă are obligația de a invita la etapa a treia un număr de ofertanți cel puțin egal cu numărul minim indicat în anunțul de concesiune conform dispozițiilor alin. (7).

(16) În cazul în care numărul de ofertanți care îndeplinesc criteriile de calificare și de selecție este mai mic decît numărul minim indicat în anunțul de concesiune conform dispozițiilor alin. (7), autoritatea contractantă are dreptul de a anula procedura de atribuire a concesiunii.

(17) Autoritatea contractantă nu are dreptul de a invita la etapa a treia a dialogului competitiv un operator economic care nu a depus o ofertă la prima etapă sau nu a îndeplinit criteriile de calificare și de selecție.

(18) Ofertele finale cuprind toate elementele solicitate necesare autorității contractante pentru realizarea concesiunii și sînt elaborate în baza soluției/soluțiilor prezentate și negociate cu ofertantul respectiv pe parcursul desfășurării dialogului.

(19) Perioada acordată pentru elaborarea și depunerea ofertei finale nu trebuie să fie mai mică decît perioada stabilită de comun acord cu ofertanții selectați pe parcursul desfășurării dialogului.

(20) Autoritatea contractantă are dreptul de a solicita clarificări, precizări și îmbunătățiri ale ofertelor finale.

(21) Clarificările, precizările și îmbunătățirile prevăzute la alin. (20), precum și alte informații suplimentare transmise de ofertant nu pot să conducă la modificarea elementelor esențiale ale procedurii de atribuire a concesiunii, la modificarea necesităților și cerințelor stabilite în anunțul de concesiune și/sau în documentul descriptiv prevăzut la alin. (14), în cazul în care modificarea acestor elemente, necesități și cerințe este susceptibilă a denatura concurența sau a avea un efect discriminatoriu.

(22) Autoritatea contractantă evaluează ofertele primite în baza criteriilor de atribuire stabilite în anunțul de concesiune și/sau în documentul descriptiv prevăzut la alin. (14).

Art 19 Legea Cu privire la concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №121 din 05.07.2018

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului