Articolul 15 din Legea Cu privire la organizarea şi funcţionarea Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 în Republica Moldova. Obligaţiile furnizorilor de reţele şi/sau servicii publice de comunicaţii electronice

(1) Furnizorii de reţele şi/sau servicii publice de comunicaţii electronice asigură în mod gratuit efectuarea apelurilor de urgenţă către numărul unic de urgenţă 112, inclusiv a apelurilor de la toate posturile telefonice publice cu plată, a apelurilor efectuate prin intermediul terminalelor telematice destinate persoanelor cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire. (2) Furnizorii de reţele şi/sau servicii publice de comunicaţii electronice mobile sînt obligaţi în mod gratuit să asigure accesul în timp real la baza de date ale propriilor abonaţi şi expedierea către Serviciul 112 şi serviciile specializate de urgenţă a informaţiei privind localizarea primară a terminalului apelantului, în momentul conectării apelului. (3) Condiţiile tehnice de transmitere a informaţiei de localizare primară urmează să fie stabilite de Agenţie, în coordonare cu Centrul Naţional pentru Protecţia Datelor cu Caracter Personal. (4) Furnizorii de reţele şi/sau servicii publice de comunicaţii electronice fixe sau bazate pe tehnologia VoIP sînt obligaţi să asigure în mod gratuit accesul în timp real la baza de date a abonaţilor proprii, iar în cazul imposibilităţii de a asigura accesul, să transmită în mod gratuit Serviciului 112 şi serviciilor specializate de urgenţă, precum şi să actualizeze, pînă la data de 25 a fiecărei luni, bazele de date ale propriilor abonaţi, care conţin numerele de telefon, numele şi adresele abonaţilor. (5) Furnizorii de reţele şi/sau servicii publice de telefonie sînt obligaţi să asigure prioritar primirea şi retransmiterea apelului de urgenţă cu numărul unic de urgenţă 112. (6) Furnizorii de reţele şi/sau servicii publice de comunicaţii electronice sînt obligaţi să informeze abonaţii despre transmiterea datelor cu caracter personal către Serviciul 112 şi serviciile speciale de urgenţă în cazul apelării numărului 112, prin includerea acestor clauze în contractul de prestare a serviciilor. (7) Furnizorii de reţele şi/sau servicii publice de comunicaţii electronice sînt obligaţi să asigure persoanelor cu dizabilităţi accesul gratuit la numărul unic de urgenţă 112. (8) Furnizorii de reţele şi/sau servicii publice de comunicaţii electronice sînt obligaţi să asigure preluarea tuturor apelurilor de urgenţă către Serviciul 112, inclusiv în cazul în care furnizorul apelantului nu are acoperire în zona respectivă. (9) Furnizorii de reţele şi/sau servicii publice de comunicaţii electronice mobile sînt obligaţi să asigure localizarea terminalului mobil al apelantului şi în cazul în care abonatul a inclus opţiunea “număr ascuns”. (10) Furnizorii de reţele şi/sau servicii publice de comunicaţii electronice sînt obligaţi să asigure posibilitatea apelării Serviciului 112 în cazul în care abonatul are sold negativ sau numărul este suspendat.

Art 15 Legea Cu privire la organizarea şi funcţionarea Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №174 din 25.04.2014

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului