Articolul 2 din Legea Cu privire la organizarea şi funcţionarea Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 în Republica Moldova. Noţiuni principale

În sensul prezentei legi, următoarele noţiuni semnifică:

           administrator al Serviciului 112 – organ central de specialitate desemnat de Guvern, care asigură crearea şi funcţionarea Serviciului 112;

           alertare falsă – înştiinţare sau solicitare de ajutor intenţionat falsă şi/sau eronată, realizată prin apelarea numărului 112 pentru determinarea alarmării Serviciului 112 sau a intervenţiei serviciilor specializate de urgenţă în mod nejustificat;

           apelare abuzivă – apelare repetată, cu rea intenţie, a numărului 112, fără ca apelantul să justifice o stare care necesită intervenţia serviciilor specializate de urgenţă;

           apel involuntar – apelare a numărului 112 din greşeală;

            apel de urgenţă – orice înştiinţare sau solicitare de ajutor în caz de pericol pentru viaţa sau sănătatea populaţiei, ordinea publică, integritatea proprietăţii sau a mediului efectuată la numărul 112 şi care necesită intervenţia serviciilor specializate de urgenţă;

           centru de preluare a apelurilor de urgenţă 112 (CPAU) – subdiviziune a Serviciului 112, aflată în serviciu permanent, abilitată cu funcţiile de recepţionare, înregistrare, prelucrare şi transmitere a apelurilor de urgenţă şi a datelor asociate către serviciile specializate de urgenţă relevante;

            dispecerat al serviciilor specializate de urgenţă – subdiviziune, desemnată de serviciul specializat de urgenţă, aflată în serviciu permanent, care asigură reacţionarea la apelurile de urgenţă primite prin intermediul centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă, antrenarea forţelor de intervenţie şi coordonarea activităţilor lor ulterioare;

           informaţie de localizare primară – date cu conţinut şi format stabilite de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (în continuare – Agenţie), care indică elementele de reţea relevante din punctul de vedere al localizării şi care nu necesită prelucrare suplimentară din partea furnizorului;

           informaţie despre localizarea geografică – date prelucrate în cadrul sistemului informaţional automatizat al Serviciului 112 pe baza informaţiei de localizare primară, care indică poziţia geografică a echipamentului terminal al unui utilizator de telefonie mobilă sau adresa fizică de instalare a punctului terminal pentru reţelele de telefonie fixă;

           numărul 112 – număr unic pentru apeluri de urgenţă;

           Serviciul 112 – structură organizaţională şi tehnologică care asigură preluarea, înregistrarea, prelucrarea apelurilor de urgenţă şi transmiterea solicitărilor de intervenţie procesate către serviciile specializate de urgenţă, precum şi interacţiunea cu furnizorii de comunicaţii electronice;

            servicii specializate de urgenţă – entităţi cu rolul de intervenţie imediată pentru soluţionarea situaţiilor de risc direct pentru viaţa sau sănătatea populaţiei, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediu;

            Sistemul informaţional automatizat al Serviciului 112 – totalitate a mijloacelor software şi hardware, a echipamentelor şi reţelelor de comunicaţii electronice care asigură funcţionarea Serviciului 112;

            terminal telematic – terminal specializat care asigură posibilitatea transmiterii apelurilor de urgenţă şi a informaţiilor privind urgenţa de către persoane cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire, utilizînd tehnici de transmisie şi de prelucrare automată la distanţă a informaţiei prin intermediul unor procedee moderne de comunicaţie.

Art 2 Legea Cu privire la organizarea şi funcţionarea Serviciului naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №174 din 25.04.2014

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului