Articolul 29 din Legea Privind semnătura electronică şi documentul electronic în Republica Moldova. Cererea de certificare a cheii publice

(1) Cererea de certificare a cheii publice se depune la prestatorul de servicii de certificare în formă electronică semnată cu semnătură electronică şi/sau în formă de document pe suport de hârtie semnat cu semnătura olografă. Cererea de certificare a cheii publice se semnează de către solicitantul semnăturii electronice sau de prestatorul de servicii de înregistrare. În cazul semnării de către prestatorul de servicii de înregistrare, acesta asigură verificarea identității solicitantului conform metodelor prevăzute de actele normative aplicabile sau conform procedurii coordonate cu prestatorul de servicii de certificare.

(11) Prestatorii de servicii de înregistrare care pot depune cererea în numele solicitantului semnăturii electronice sunt:

a) persoanele autorizate de prestatorul de servicii de certificare sau cele cu care prestatorul de servicii de certificare are încheiat un acord prin care acestea sunt împuternicite să stabilească identitatea solicitantului semnăturii electronice în modul stabilit de acordul în cauză;

b) persoanele care dețin, conform legii, competența:

– de a recepționa și de a înregistra cereri pentru eliberare și/sau de a elibera acte de stare civilă sau acte de identitate din sistemul național de pașapoarte;

– de a acorda servicii notariale potrivit Legii nr. 1453/2002 cu privire la notariat.

(2) Cererea de certificare a cheii publice va conţine:

a) numele şi prenumele solicitantului şi numărul actului de identitate;

b) alte date de identificare ale solicitantului, în funcţie de scopul pentru care se eliberează certificatul cheii publice, precum şi informaţiile necesare pentru comunicarea cu acesta.

Art 29 Legea Privind semnătura electronică şi documentul electronic în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №91 din 27.06.2014

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului