Articolul 36 din Legea Privind semnătura electronică şi documentul electronic în Republica Moldova. Atribuţiile autorităţilor publice în domeniul aplicării semnăturii electronice

(1) Organul competent responsabil de elaborarea şi promovarea politicii de stat şi de exercitarea controlului în domeniul aplicării tuturor tipurilor de semnături electronice este Serviciul de Informaţii şi Securitate, care exercită următoarele atribuţii:

a) efectuează acreditarea, inclusiv voluntară, a prestatorilor de servicii de certificare;

b) exercită funcţia prestatorului de servicii de certificare de nivel superior pentru prestatorii de servicii de certificare acreditaţi în domeniul aplicării semnăturii electronice avansate calificate;

c) asigură ţinerea, actualizarea şi accesul public la datele Registrului de evidenţă a prestatorilor de servicii de certificare;

d) elaborează şi aprobă, prin acte normative, cerinţele în domeniul aplicării tuturor tipurilor de semnături electronice;

e) monitorizează şi controlează respectarea cerinţelor la prestarea serviciilor de certificare în domeniul aplicării tuturor tipurilor de semnături electronice;

f) participă la elaborarea şi aprobarea reglementărilor tehnice şi a standardelor în domeniul semnăturii electronice;

g) acordă, la solicitare, asistenţă metodică şi practică la aplicarea mecanismelor semnăturii electronice;

h) realizează colaborarea internaţională în domeniul semnăturii electronice.

(2) Guvernul stabileşte autoritatea sau instituţia publică responsabilă de prestarea serviciului de sursă unică de sincronizare cu Timpul Mondial Coordonat (UTC).

Art 36 Legea Privind semnătura electronică şi documentul electronic în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №91 din 27.06.2014

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului