Articolul 14 din Legea Cu privire la serviciile publice în Republica Moldova. Cerințe pentru interacțiunea cu beneficiarul de servicii publice în procesul prestării serviciilor publice

(1) În procesul prestării serviciilor publice, beneficiarul de servicii publice participă și acționează personal, prin reprezentant legal ori prin reprezentant desemnat fie prin procură, fie prin împuternicire de reprezentare ce se conține în Registrul împuternicirilor de reprezentare în baza semnăturii electronice.

(2) În procesul prestării serviciilor publice prin intermediul centrului unificat, beneficiarul de servicii publice poate fi asistat de către un angajat al centrului pentru completarea și transmiterea cererii de prestare a serviciilor publice și/sau pentru obținerea rezultatului prestării acestora, în modul stabilit de Guvern.

(3) În procesul prestării serviciilor publice, prestatorul nu este în drept să solicite de la beneficiarul de servicii publice:

a) prezentarea documentelor și a datelor care nu sunt prevăzute în regulamentul privind organizarea și prestarea serviciilor publice respective;

b) depunerea documentelor, dacă datele conținute în documentele respective sunt disponibile în resursele informaționale ale prestatorului de servicii publice sau în resursele informaționale ale altor autorități/instituții publice și pot fi consumate de către prestatorul de servicii publice în mod automatizat, prin intermediul platformei de interoperabilitate instituite de către Guvern;

c) prezentarea copiilor de pe documente, inclusiv a copiilor legalizate, dacă originalele documentelor respective sunt prezentate pentru verificare de către beneficiarul de servicii publice, cu excepțiile stabilite de lege;

d) prezentarea documentelor ce confirmă achitarea de către beneficiarul de servicii publice, prin intermediul serviciului guvernamental de plăți electronice, a tarifului/taxei pentru serviciile publice cu plată și, după caz, a taxei de stat;

e) realizarea unor acțiuni necesare pentru prestarea serviciilor publice ce impun adresarea beneficiarului de servicii publice către alte autorități/instituții publice, dacă acțiunile respective pot fi realizate de prestatorul de servicii publice care îndeplinește funcțiile de ghișeu unic.

(4) În cazurile în care pentru prestarea serviciilor publice este necesară prelucrarea datelor cu caracter personal ale unei persoane care nu este beneficiar de servicii publice și dacă, în conformitate cu actele normative privind protecția datelor cu caracter personal sau, după caz, cu actele normative care reglementează prestarea serviciilor publice respective, prelucrarea acestor date poate fi efectuată doar cu consimțământul persoanei în cauză, la depunerea cererii de prestare a serviciilor publice, beneficiarul de servicii publice depune suplimentar și consimțământul persoanei respective privind prelucrarea datelor acesteia cu caracter personal. Prevederile prezentului alineat nu se aplică în privința persoanelor declarate dispărute fără veste și persoanelor aflate în căutare, în condițiile legii.

(5) În cazul prelucrării datelor cu caracter personal de prestatorii de servicii publice, dacă prelucrarea este necesară pentru prestarea serviciilor publice, nu este nevoie de consimțământul beneficiarului serviciilor respective ca subiect al datelor cu caracter personal.

(6) În situația în care pentru prestarea serviciilor publice este necesară obținerea datelor cu caracter personal referitoare la beneficiarul de servicii publice de la alte state, pentru transmiterea transfrontalieră a datelor respective consimțământul în formă scrisă a subiectului datelor cu caracter personal este obligatoriu.

(7) Prestatorii de servicii publice, angajații acestora și angajații centrelor unificate sunt obligați să asigure confidențialitatea informației oficiale cu accesibilitate limitată care le-a devenit cunoscută în legătură cu prestarea serviciilor publice și o pot dezvălui doar în condițiile legii.

(8) În situația în care prestatorul de servicii publice dispune de subdiviziuni teritoriale, depunerea cererilor, a documentelor sau a datelor pentru prestarea serviciilor publice și obținerea rezultatelor prestării acestora se realizează în oricare dintre subdiviziunile respective, la alegerea beneficiarului de servicii publice, indiferent de domiciliul ori reședința sau, după caz, sediul acestuia, cu excepția cazurilor prevăzute de actele normative.

Art 14 Legea Cu privire la serviciile publice în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №234 din 23.12.2021

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului