Articolul 29 din Legea Cu privire la serviciile publice în Republica Moldova. Competența de monitorizare a prestării și de evaluare a calității serviciilor publice

(1) Cancelaria de Stat, ministerele și alte autorități administrative centrale subordonate Guvernului au obligația de a monitoriza și evalua calitatea serviciilor publice prestate, conform sferei de competență.

(2) Monitorizarea și evaluarea calității serviciilor publice prestate de către autoritățile executive ale administrației publice locale și exercitarea controlului asupra prestării acestora se efectuează în conformitate cu Legea nr. 436/2006 privind administrația publică locală, cu aplicarea cadrului metodologic pentru monitorizarea prestării și evaluarea calității serviciilor publice și pentru dezvoltarea performanței instituționale a prestatorilor de servicii publice și a centrelor unificate, aprobat de autoritatea responsabilă de promovarea politicilor în domeniul modernizării serviciilor publice.

(3) Autoritățile administrative centrale subordonate Guvernului și autoritățile administrative autonome față de Guvern care prestează servicii publice au obligația de a monitoriza și evalua calitatea serviciilor publice de prestarea cărora sunt responsabile. Autoritățile respective, cel puțin o dată pe an, elaborează și publică pe portalul guvernamental al serviciilor publice și pe paginile web oficiale proprii rapoarte de monitorizare și evaluare a calității serviciilor de prestarea cărora sunt responsabile. Modul de monitorizare și evaluare a calității serviciilor publice prestate este stabilit prin cadrul metodologic pentru monitorizarea prestării și evaluarea calității serviciilor publice și pentru dezvoltarea performanței instituționale a prestatorilor de servicii publice și a centrelor unificate, aprobat de autoritatea responsabilă de promovarea politicilor în domeniul modernizării serviciilor publice.

(4) Cancelaria de Stat, ministerele și alte autorități administrative centrale subordonate Guvernului organizează, cel puțin o dată pe an, dezbateri publice asupra rapoartelor privind rezultatele monitorizării și evaluării calității serviciilor publice prestate de către prestatorii de servicii publice din sfera lor de competență, cu participarea prestatorilor de servicii publice și a tuturor părților interesate. Recomandările parvenite în rezultatul dezbaterilor publice sunt utilizate la modernizarea serviciilor publice, sporirea calității acestora și perfecționarea regulamentelor privind organizarea și prestarea serviciilor publice și a altor acte normative care reglementează raporturile juridice ce apar în legătură cu prestarea serviciilor publice.

Art 29 Legea Cu privire la serviciile publice în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №234 din 23.12.2021

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului