Articolul 16 din Legea Privind actele de stare civilă în Republica Moldova. Atribuţiile organelor de stare civilă

(1) Organele stare civilă activează în fiecare oraş-reşedinţă al raionului şi asigură:

a) înregistrarea actelor de stare civilă;

b) înscrierea menţiunilor pe actele de stare civilă;

c) reconstituirea, înregistrarea tardivă, precum şi transcrierea actelor de stare civilă, modificarea, rectificarea, completarea, anularea actelor de stare civilă sau a menţiunilor înscrise pe acestea;

e) evidenţa formularelor şi eliberarea certificatelor de stare civilă;

f) eliberarea duplicatelor certificatelor de stare civilă;

g) organizarea şi păstrarea fondului de arhivă propriu;

h) controlul activităţii ce ţine de înregistrarea actelor de stare civilă, desfăşurate de persoanele abilitate din cadrul primăriilor oraşelor, comunelor, satelor din raza lor teritorială, generalizarea rezultatelor controalelor şi acordarea ajutorului metodic;

i) soluţionarea altor probleme ce ţin de competenţa lor.

(2) Organele de stare civilă sînt în drept, în corespundere cu competenţele legale, să presteze şi servicii de ordin juridic şi tehnic ce nu sînt prevăzute de prezenta lege, precum şi servicii de urgenţă. Nomenclatorul acestor servicii, mărimea taxelor la servicii se stabilesc de Guvern, în corespundere cu legislaţia în vigoare. Modul şi direcţiile de utilizare a mijloacelor speciale se stabilesc în corespundere cu Legea nr.847 -XIII din 24 mai 1996 privind sistemul bugetar şi procesul bugetar.

(3) în oraşe, comune şi sate, înregistrarea naşterii, căsătoriei şi decesului se efectuează în cadrul primăriilor unităţilor administrativ-teritoriale respective. Consiliul oraşului, comunei, satului, prin decizie, va abilita secretarul consiliului ori alt funcţionar al primăriei respective cu exercitarea atribuţiilor de stare civilă.

Art 16 Legea Privind actele de stare civilă în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №100 din 26.04.2001

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului