(1) La recepționarea dispoziției cu privire la efectuarea constatării tehnico‑ştiinţifice, conducătorul subunității de constatare tehnico-ştiinţifică desemnează un specialist care deține competențele și cunoștințele necesare pentru efectuarea acesteia.
(2) Specialistul desemnat conform alin. (1) înregistrează dispoziția respectivă și, în termen de 3 zile, își expune opinia dacă deține competențele și cunoștințele necesare pentru a efectua constatarea.
(3) În caz de necesitate, specialistul poate solicita informații și materiale suplimentare de la ofițerul de informații sau militarul prin contract care a dispus efectuarea constatării.
(4) După examinarea materialelor și întreprinderea acțiunilor care se impun, specialistul întocmește un raport de constatare tehnico-ştiinţifică în care își expune opinia asupra chestiunilor prezentate spre examinare, explică faptele, circumstanțele neclare, constată situațiile de fapt.
(5) Raportul de constatare tehnico-ştiinţifică conține următoarele informații:
a) datele de identificare ale specialistului;
b) datele cu privire la studiile sau calificările deținute de specialist pentru efectuarea cercetărilor, precum și la experiența în domeniu;
c) datele cu privire la ofițerul de informații sau militarul prin contract care a dispus efectuarea constatării;
d) chestiunile prezentate spre examinare;
e) circumstanțele de fapt;
f) cercetările efectuate, cu descrierea metodelor de cercetare aplicate;
g) concluziile.
Art 41 Legea Privind activitatea contrainformativă și activitatea informativă externă în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №179 din 07.07.2023
Structura actului