Articolul 11 din Legea Privind activităţile de acreditare şi de evaluare a conformităţii în Republica Moldova. Procedura de apel

(1) Pentru examinarea oricărei decizii nefavorabile privind acordarea acreditării luată de Centrul Naţional de Acreditare, solicitantul acreditării poate depune cerere de apel.

(2) Apelul se examinează de către o comisie de apel, instituită ad-hoc prin ordinul directorului Centrului Naţional de Acreditare. Apelul se examinează conform procedurii de examinare a apelurilor, elaborată în baza cerințelor standardului de referinţă.

(2-1) Regulamentul Comisiei de apel se elaborează şi se aprobă de Centrul Naţional de Acreditare.

(3) Centrul Naţional de Acreditare, în conformitate cu standardul de referinţă:

a) stabileşte procedura de examinare a apelurilor primite din partea organismelor de evaluare a conformităţii;

b) decide asupra validităţii apelului;

c) comunică decizia finală organismului de evaluare a conformităţii care a depus cerere de apel;

d) păstrează înregistrările tuturor apelurilor şi deciziilor finale.

(4) Decizia Centrului Naţional de Acreditare privind restrîngerea, suspendarea, retragerea sau neacordarea acreditării, precum şi absenţa unei astfel de decizii, pot fi contestate de organismele de evaluare a conformităţii în instanţa competentă conform legislaţiei aplicabile, dacă nu au fost soluţionate în prealabil de Centrul Naţional de Acreditare conform procedurii sale.

Art 11 Legea Privind activităţile de acreditare şi de evaluare a conformităţii în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №235 din 01.12.2011

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului