Articolul 13 din Legea Cu privire la publicitate în Republica Moldova. Conținutul mesajelor de interes public

(1) În cazul mesajelor de interes public, sunt aplicabile prevederile art. 7.

(2) Fiecare mesaj de interes public difuzat gratuit trebuie să conțină:

a) genericul „Mesaj de interes public”;

b) informația privind caracterul gratuit al difuzării mesajului de interes public;

c) numărul și data contractului de difuzare a mesajului de interes public, cu excepția cazului prevăzut la art. 14 alin. (5).

(3) Fiecare mesaj de interes public difuzat contra plată trebuie să conțină:

a) genericul „Mesaj de interes public”;

b) data ordinului bancar de plată privind plata pentru difuzarea mesajului de interes public, în cazul plății anticipate;

c) datele de identificare în publicitate ale persoanei care a plătit pentru difuzarea mesajului de interes public sau mijloacele de individualizare ale acestei persoane, cu excepția informațiilor prevăzute la alin. (4).

(4) Mesajele de interes public nu pot conține niciuna dintre următoarele informații:

a) care nu au ca obiect promovarea unor valori și/sau scopuri de interes public;

b) privind realizările manageriale și/sau obiectivele realizate de entități din sectorul public;

c) care constituie publicitate politică;

d) care au ca scop influențarea procesului de adoptare a unor acte normative;

e) care constituie publicitate comercială;

f) care exploatează suferința umană, aducând atingere demnității persoanei;

g) care recurg la fapte șocante, de natură să justifice solicitări exagerate ori să inducă sentimente de teamă sau anxietate;

h) care îi face pe cei care nu sunt de acord cu mesajul conținut în ea să se simtă vinovați sau datori;

i) care solicită contribuție în bani din partea minorilor;

j) privind evenimentele culturale sau sportive la care accesul este contra plată.

(5) În cazul în care mesajul de interes public al unei entități din sectorul public conține informația prevăzută la alin. (4) lit. b), acesta poate fi difuzat doar în calitate de publicitate comercială.

(6) În cazul difuzării mesajelor de interes public cu titlu gratuit, difuzorul de publicitate este obligat:

a) să solicite distribuitorului de publicitate eliminarea datelor de identificare în publicitate și a mijloacelor de individualizare ale persoanei, dacă aceasta este o entitate din sectorul public ori o organizație necomercială; și/sau

b) să difuzeze mesajul de interes public fără datele de identificare în publicitate și fără mijloacele de individualizare ale persoanei, cu excepția cazului în care conținutul mesajului de interes public se denaturează esențial.

Art 13 Legea Cu privire la publicitate în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №62 din 17.03.2022

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului