Articolul 43 din Legea Cu privire la publicitate în Republica Moldova. Publicitatea pentru producția alcoolică

(1) Este interzisă publicitatea pentru producția alcoolică:

a) la competițiile sportive sau de altă natură, prin referiri la denumirea/marca comercială a unei băuturi alcoolice;

b) adresată minorilor, în care sunt imagini ale minorilor și/sau relatări ale persoanelor ce se bucură de autoritate în rândul minorilor;

c) care stabilește o legătură între consumul de alcool şi îmbunătăţirea calităţilor fizice, psihice sau a abilităţii în conducerea de vehicule;

d) care sugerează că, prin consumul de alcool, se pot obţine performanţe sociale ori sexuale;

e) care sugerează că alcoolul are calităţi terapeutice sau că acesta este stimulent, sedativ, sau este un mijloc de soluţionare a problemelor personale;

f) care încurajează consumul excesiv de alcool şi/sau pune într-o lumină negativă consumul moderat sau abţinerea de la consumul de alcool;

g) care prezintă drept o calitate conţinutul ridicat în alcool al băuturilor;

h) în producţia cinematografică, tipărită sau online, destinată minorilor;

i) pe prima și ultima pagină a ziarelor, pe coperte şi pe prima pagină a revistelor, pe pagina de deschidere a mass-mediei digitale;

j) pe/în mijloacele de transport public, în stații;

k) în instituţiile de învățământ preuniversitar și superior, precum și în instituții medicale;

l) amplasată pe o rază mai mică de 200 m de la cea mai apropiată intrare într-o instituţie de învăţământ, într-un cămin pentru elevi sau studenţi, într-o instituție medicală, cât şi în preajma acestora.

(2) Publicitatea audiovizuală pentru producția alcoolică este însoţită, în toate cazurile, de avertismentul privind dauna consumului excesiv de alcool.

Art 43 Legea Cu privire la publicitate în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №62 din 17.03.2022

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului