Articolul 18 din Legea Cu privire la publicitate în Republica Moldova. Conținutul publicității comerciale

(1) În cazul publicității comerciale sunt aplicabile prevederile art. 7.

(2) Publicitatea comercială al cărei furnizor este un comerciant trebuie să conțină:

a) genericul „Publicitate comercială”, „Publicitate”, semnul „P” sau o altă formă de identificare în conformitate cu art. 7 alin. (1);

b) datele de identificare în publicitate ale comerciantului și/sau mijloacele de individualizare ale acestuia, produsele și/sau mijloacele de individualizare ale acestora sau, după caz, datele de identificare în publicitate ale distribuitorului de publicitate și/sau mijloacele de individualizare ale acestuia.

(3) Publicitatea comercială al cărei furnizor este un comerciant nu poate să conțină niciuna dintre următoarele informații:

a) datele de identificare în publicitate ale unui partid politic și/sau informații privind activitatea acestuia, datele de identificare în publicitate ale unei organizaţii social-politice și/sau informații privind activitatea acesteia, numele și prenumele, imaginea sau vocea unor politicieni, informații privind proiectele politice (inclusiv cauze, inițiative sau idei), simboluri (expresii, desene, imagine sau voce) utilizate de partidele politice și/sau organizațiile social-politice;

b) datele de identificare în publicitate și/sau mijloacele de individualizare ale entității din sectorul public care nu este un comerciant.

(4) Este interzisă publicitatea comercială:

a) ce reprezintă o acțiune de concurență neloială, conform Legii concurenţei nr. 183/2012;

b) pentru un produs a cărui producere și/sau comercializare este interzisă prin lege;

c) ce discreditează consumatorul de publicitate care nu folosește produsul ce constituie obiect al publicității.

Art 18 Legea Cu privire la publicitate în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №62 din 17.03.2022

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului