Articolul 49 din Legea Cu privire la publicitate în Republica Moldova. Autoreglementarea în domeniul publicității

(1) Producătorii de publicitate, distribuitorii de publicitate, difuzorii de publicitate și alte organizații din domeniul publicității au dreptul să se asocieze în vederea reprezentării și apărării intereselor lor, în vederea elaborării, adoptării și monitorizării privind respectarea codurilor de conduită în domeniul publicității.

(2) Organizaţiile din domeniul publicității au dreptul:

a) să colaboreze cu autoritățile publice în vederea promovării politicilor în domeniul publicității şi pentru implementarea reglementărilor legislaţiei cu privire la publicitate;

b) să elaboreze și să adopte coduri de conduită în domeniul publicității și să desemneze responsabilii de acestea;

c) să exercite alte drepturi în conformitate cu legislația.

(3) În cazul organizațiilor care au semnat un cod de conduită în domeniul publicității, responsabilul de codul de conduită are dreptul:

a) să exercite controlul privind respectarea prevederilor codului de conduită în domeniul publicității de către organizație;

b) să examineze plângerile parvenite referitoare la nerespectarea codului de conduită de către organizațiile semnatare ale acestuia;

c) să aplice sancțiuni în conformitate cu prevederile codului de conduită în domeniul publicității și ale altor acte ce reglementează activitatea organizației.

(4) Organele abilitate să constate contravenţiile în domeniul publicității şi să aplice sancţiuni au dreptul să solicite organizaţiilor profesionale cu rol de autoreglementare formularea și prezentarea de avize cu privire la contravenţiile în cauză.

Art 49 Legea Cu privire la publicitate în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №62 din 17.03.2022

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului