Oricare cerere de licențiere trebuie să fie însoțită de un plan de afaceri, elaborat în conformitate cu actele normative ale autorității de supraveghere, care să cuprindă cel puțin următoarele:
a) clasele și riscurile de asigurare sau activitățile de reasigurare propuse a fi asumate;
b) structura organizatorică a asigurătorului sau reasigurătorului din care să rezulte capacitatea acestuia de a-şi realiza obiectivele propuse în condiții compatibile cu principiile unei practici prudente şi corecte în domeniul asigurărilor;
c) conformarea cadrului de administrare, a politicilor, a procedurilor și a mecanismelor interne;
d) conformarea capitalului și lichidităților la natura, la amploarea și la complexitatea activităților pe care și le propune să le desfășoare în următorii 3 ani, reflectată în:
1) bilanțul previzional şi valorile estimate ale capitalului, ale ratelor de solvabilitate și ale rezervelor tehnice;
2) estimările resurselor financiare care urmează să acopere capitalul şi rezervele tehnice;
3) estimările cheltuielilor generale curente, inclusiv ale celor de achiziții;
4) estimările volumului de prime şi ale volumului de despăgubiri și/sau indemnizații;
5) cedările în reasigurare, tipurile de contracte de reasigurare.
Art 11 Legea Privind activitatea de asigurare sau de reasigurare în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №92 din 07.04.2022
Structura actului