Articolul 29 din Legea Privind redresarea şi rezoluţia băncilor în Republica Moldova

Fără a aduce atingere art. 7 şi 8, Banca Naţională a Moldovei, în calitate de autoritate de rezoluţie, prevede în planul de rezoluţie opţiuni de aplicare a instrumentelor de rezoluţie şi de exercitare a competenţelor de rezoluţie prevăzute în prezenta lege şi include următoarele elemente pentru care stabileşte valori concrete atunci cînd, în opinia sa, este adecvat şi posibil:

a) un rezumat al principalelor elemente ale planului;

b) un rezumat al modificărilor importante survenite în cadrul băncii de la ultima actualizare a planului de rezoluţie;

c) o prezentare a modalităţii în care funcţiile critice şi liniile de activitate de bază ar putea fi separate de alte funcţii, fundamentată din punct de vedere juridic şi economic, pentru asigurarea continuităţii acestora în caz de dificultate majoră a băncii;

d) o estimare a calendarului punerii în aplicare a fiecărui aspect important al planului;

e) o descriere detaliată a evaluării posibilităţii de soluţionare a băncii, în sensul art. 32 alin. (3), efectuată conform art. 24 şi art. 32-34;

f) o descriere a oricăror măsuri necesare conform prevederilor art.35-41 pentru a aborda sau a înlătura obstacolele din calea posibilităţii de soluţionare, în sensul art. 32 alin. (3), identificate în urma evaluării efectuate conform art.32-34;

g) o descriere a procedurii de stabilire a valorii şi posibilităţii de vînzare a funcţiilor critice, a liniilor de activitate de bază şi a activelor băncii;

h) o descriere detaliată a măsurilor destinate asigurării faptului că informaţiile solicitate conform art. 31 sînt actualizate şi puse la dispoziţia Băncii Naţionale a Moldovei, în calitate de autoritate de rezoluţie, în orice moment;

i) prezentarea modului în care Banca Naţională a Moldovei, în calitate de autoritate de rezoluţie, consideră ca ar putea fi finanţate opţiunile de rezoluţie, fără ca banca să recurgă la sprijin financiar public extraordinar, cu excepţia utilizării mecanismelor de finanţare instituite conform art.296, ori la asistența de lichiditate în situaţii de urgenţă din partea băncii centrale ori la asistența de lichiditate din partea băncii centrale oferită cu garanţii, rate ale dobînzilor sau durate nonstandard;

j) o descriere detaliată a diferitor strategii de rezoluţie care ar putea fi aplicate în funcţie de scenariile posibile şi termenele aplicabile;

k) o descriere a relaţiilor de interdependenţă critice;

l) o descriere a opţiunilor care ar permite menţinerea accesului la serviciile de plăţi şi de compensare şi la alte infrastructuri, precum şi o evaluare a portabilităţii poziţiilor clienţilor;

m) o analiză a impactului planului asupra angajaţilor băncii, inclusiv o evaluare a oricăror costuri asociate şi o descriere a procedurilor de consultare în cursul procesului de rezoluţie a personalului, a organizaţiei patronale şi a organizaţiei angajaţilor, după caz;

n) un plan de comunicare cu mass-media şi cu publicul;

o) cerinţa minimă de fonduri proprii şi datorii eligibile necesare în temeiul art.164 şi termenul în care trebuie să se ajungă la acest nivel, dacă este cazul;

p) cerinţa minimă de fonduri proprii şi instrumente contractuale de recapitalizare internă, în temeiul art.164, şi, după caz, termenul în care trebuie să se ajungă la acest nivel;

q) o descriere a operaţiunilor şi a sistemelor esenţiale pentru a menţine funcţionarea continuă a proceselor operaţionale ale băncii;

r) după caz, orice opinie exprimată de bancă cu privire la planul de rezoluţie.

Art 29 Legea Privind redresarea şi rezoluţia băncilor în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №232 din 03.10.2016

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului