Articolul 66 din Legea Privind dreptul de autor şi drepturile conexe în Republica Moldova. Soluționarea plângerilor

(1) Furnizorii de servicii online de partajare de conținut sunt obligați să instituie un mecanism eficace și rapid de soluționare a plângerilor, care să fie disponibil pentru utilizatori în caz de diferende privind oprirea accesului la operele sau obiectele protejate încărcate de ei sau privind eliminarea acestora din serviciile online de partajare de conținut.

(2) Cererile titularilor de drepturi având ca obiect oprirea accesului la operele lor sau la alte obiecte protejate sau eliminarea acestora din serviciile online de partajare de conținut trebuie să fie motivate suplimentar față de conținutul notificărilor prevăzute la art. 64 alin. (5).

(3) Plângerile menționate la alin. (1) sunt prelucrate fără întârzieri nejustificate și sunt soluționate printru-un mecanism gratuit și simplu de utilizat, cum ar fi dezvoltarea unor formulare online ușor de completat și de transmis.

(4) Deciziile de oprire a accesului sau de eliminare a conținutului încărcat fac obiectul unei analize pentru a stabili dacă utilizarea este sau nu legitimă și dacă operele sau alte obiecte protejate ar trebui sau nu restabilite.

(5) Diferendele privind oprirea accesului la operele sau obiectele protejate sau cele privind eliminarea acestora din serviciile online de partajare de conținut pot face obiectul medierii sau sunt supuse soluționării instanțelor judecătorești, în condițiile dreptului comun.

Art 66 Legea Privind dreptul de autor şi drepturile conexe în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №230 din 28.07.2022

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului