Articolul 32-2 din Legea Cu privire la serviciile de plată şi moneda electronică în Republica Moldova. Raportarea incidentelor

(1) În cazul unui incident care a generat disfuncționalități la nivelul funcțiilor semnificative, a afectat disponibilitatea, confidențialitatea, integritatea și/sau autenticitatea informațiilor, a afectat continuitatea serviciilor aferente plăților, prestatorii de servicii de plată notifică Banca Națională cel târziu în următoarea zi lucrătoare după producerea incidentului.

(2) În cazul în care incidentul are sau poate avea un impact asupra intereselor financiare ale utilizatorilor de servicii de plată ale prestatorului de servicii de plată, acesta îi informează fără întîrzieri nejustificate pe utilizatorii respectivi cu privire la incident şi la toate măsurile disponibile pe care le pot lua pentru a atenua efectele negative ale acestuia.

(3) Periodicitatea, criteriile de evaluare a incidentului şi detaliile din rapoartele cu privire la incident care urmează să fie comunicate se stabilesc în actele normative ale Băncii Naţionale.

(4) După recepționarea notificării indicate la alin. (1), Banca Națională este în drept să notifice alte autorități naționale și instituții internaționale pentru care incidentul ar fi relevant. Banca Națională și, după caz, autoritățile/instituțiile competente, în limita atribuțiilor acestora, iau imediat măsurile necesare pentru protejarea securității sistemului financiar.

Art 32-2 Legea Cu privire la serviciile de plată şi moneda electronică în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №114 din 18.05.2012

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului