Articolul 64 din Legea Privind procedura notarială în Republica Moldova. Primirea documentelor la păstrare

(1) Primirea de către notar a documentelor la păstrare se efectuează la cerere, în baza unui inventar, întocmit în 2 exemplare, semnat de persoana care a depus documentele la păstrare (deponent) şi notar. Un exemplar al inventarului se transmite deponentului, iar celălalt se păstrează în arhiva notarului.

(2) Notarul verifică documentele sau înscrisurile primite la păstrare să nu contravină legii sau bunelor moravuri.

(3) Deponentului i se eliberează un certificat cu privire la primirea documentelor la păstrare. Deponentul avansează cheltuielile pentru păstrare pentru un termen de 10 ani.

(4) Documentele primite la păstrare se restituie la prezentarea certificatului şi a inventarului de către deponent sau terţul indicat în acest scop sau în baza unei hotărîri a instanţei de judecată.

(5) Dacă pe parcursul a 10 ani de la depunerea documentelor la păstrare nu a fost solicitată restituirea, în baza hotărîrii judecătoreşti acestea se transmit statului după deducerea cheltuielilor care nu au fost achitate în avans.

Art 64 Legea Privind procedura notarială în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №246 din 15.11.2018

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului