Articolul 14 din Legea Сomunicaţiilor electronice* în Republica Moldova

(1) Transparenţa activităţii şi a deciziilor Agenţiei este asigurată de către Consiliul său de administraţie, care, în acest scop:

a) face publice şedinţele Consiliului de administraţie;

b) anunţă din timp toate părţile interesate asupra ordinii de zi a şedinţei Consiliului de administraţie, asigurîndu-le, atît lor cît şi publicului larg, accesul liber la examinarea chestiunilor incluse pe ordinea de zi, cu excepţia celor cu caracter confidenţial, dar, şi în acest caz, deciziile şedinţei sînt accesibile oricărei persoane interesate.

(2) În cazul în care Consiliul de administrație intenționează să adopte acte de reglementare ce pot avea impact asupra piețelor relevante și asupra furnizării serviciilor de comunicații electronice accesibile publicului, Agenția are obligația să respecte procedura de consultare publică, plasînd pe pagina sa web oficială proiectul actului de reglementare, și, la solicitarea părților interesate, să le expedieze documentul prin poșta electronică. Proiectul va fi comunicat publicului larg cu cel puțin 30 de zile înainte de data aprobării. Pentru prezentarea obiecțiilor și propunerilor se stabilește un termen de cel puțin 15 zile lucrătoare, iar pentru discutarea lor – un termen similar. Consultările publice trebuie să cuprindă atît prezentarea comentariilor la proiectele de acte ale Agenției, cît și discutarea acestor comentarii cu părțile ce le-au prezentat. Procedura de consultare publică trebuie să fie inerentă examinării oricăror probleme ce afectează sau pot afecta interesele oricărui furnizor.

(3) Toate persoanele care au solicitat înscrierea adresei lor de poştă electronică pe lista de corespondenţă special constituită de Agenţie vor fi informate referitor la începerea consultării cel tîrziu la data publicării documentului.

(4) În cazul în care Consiliul de administraţie consideră că există o nevoie urgentă de acţiuni pentru protecţia concurenţei sau pentru protecţia utilizatorilor, termenul de 30 de zile prevăzut la alin. (2) poate fi redus, dar nu va fi mai mic de 10 zile lucrătoare.

(5) Agenţia va face accesibile pentru public rezultatele consultării, inclusiv motivele pentru care a respins obiecţiile sau propunerile prezentate de părţile interesate, cu excepţia cazurilor în care informaţia este confidenţială.

(6) În cazul în care litigiile dintre furnizorii de reţele şi/sau servicii de comunicaţii electronice nu pot fi soluţionate de către aceştia de sine stătător, ele sînt examinate de Agenţie în limitele competenţelor sale, care, la sesizarea oricăreia dintre părţi, va adopta o decizie obligatorie în vederea soluţionării litigiului, decizie care constituie un act administrativ și care poate fi atacată în contencios administrativ. Orice obligaţii impuse unei părţi de către Agenţie pentru soluţionarea unui litigiu trebuie să corespundă prevederilor prezentei legi. Decizia se va emite de către Agenţie în termen de o lună de la data sesizării. Acest termen poate fi prelungit cu cel mult o lună, fapt despre care urmează a fi informate părţile implicate în litigiu.

(7) Agenţia, în termen de 3 zile de la data adoptării deciziei, expediază spre executare părţilor implicate în litigiu decizia asupra litigiului, cu expunerea motivelor pe care se întemeiază aceasta. 

(8) Deciziile şi reglementările Agenţiei pot fi atacate în instanţa de judecată competentă.

(9) Deciziile Agenţiei care prezintă interes public, precum şi lista licenţelor eliberate de ea se publică în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

Art 14 Legea Сomunicaţiilor electronice* în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №241 din 15.11.2007

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului