Articolul 66 din Legea Сomunicaţiilor electronice* în Republica Moldova

(1) După luarea în considerare a opiniilor părților interesate, Agenția are dreptul să solicite furnizorilor de rețele publice de comunicații electronice și/sau servicii de comunicații electronice accesibile publicului să publice, pentru utilizatorii finali, informații comparabile, adecvate și actualizate privind calitatea serviciilor acestora și privind măsurile adoptate pentru a asigura un acces echivalent pentru utilizatorii finali cu dizabilități. Înainte de publicare, aceste informații sînt transmise, la cerere, Agenției.

(2) Pentru a asigura accesul utilizatorilor finali, inclusiv al celor cu dizabilităţi, la informaţii complete, comparabile, certe şi uşor de folosit, Agenţia este în drept să specifice, ținând cont de evoluția tehnologică, în baza standardelor internaționale relevante adoptate ca naționale, indicatorii care trebuie măsuraţi cu privire la calitatea serviciilor, inclusiv viteza minimă, cea disponibilă în mod normal și cea maximă de descărcare și de încărcare pe care o au serviciile de acces la Internet, în cazul rețelelor fixe, sau viteza estimată maximă de descărcare și încărcare pe care o au serviciile de acces la Internet, în cazul rețelelor mobile. După caz, Agenţia este în drept să specifice și alţi indicatori de calitate, inclusiv viteza promovată de descărcare și de încărcare pe care o au serviciile de acces la Internet, precum şi conţinutul, forma şi metoda de publicare a informaţiilor și mecanismele de certificare a calităţii.

 (3) Pentru a preveni alterarea serviciului, obstrucţionarea sau încetinirea traficului în reţele, precum și pentru a promova disponibilitatea continuă a serviciilor de acces la Internet fără discriminări și la niveluri de calitate care reflectă evoluția tehnologică, Agenţia poate să impună furnizorilor de reţele publice de comunicaţii electronice şi/sau servicii de comunicaţii electronice accesibile publicului un set de cerinţe privind calitatea serviciilor și să dispună alte măsuri corespunzătoare și necesare.

 (4) Orice diferență importantă, permanentă sau care se repetă la intervale regulate, între performanța reală a serviciului de acces la Internet referitoare la viteză sau la alți parametri de calitate a serviciului și performanța indicată de către furnizorul de servicii de acces la Internet în conformitate cu prevederile art. 64 alin. (1) lit. b) și b-1), în cazul în care diferența respectivă este stabilită de un mecanism de monitorizare certificat, aplicat de către Agenţie, este considerată neconformitate de performanță și poate fi folosită în căile de atac de care dispun utilizatorii în conformitate cu prezenta lege și cu legislația privind protecția consumatorului.

 (5) Agenția publică pe pagina sa web oficială rapoartele anuale cu privire la monitorizarea calității serviciului de acces la Internet și constatările acestora.

 (6) La solicitarea Agenției, furnizorii de servicii de comunicații electronice accesibile publicului, inclusiv furnizorii de servicii de acces la Internet, pun la dispoziția acesteia informații relevante privind obligațiile prevăzute la art. 20 alin. (2-1)–(2-4) și art. 64 alin. (4-1) lit. a) și b), în special informațiile cu privire la gestionarea traficului și a capacității de transmisie a rețelelor, precum și explicațiile privind eventualele măsuri de gestionare a traficului aplicate. Furnizorii respectivi pun la dispoziție informațiile solicitate, cu respectarea termenelor și detalierea solicitate de către Agenție.

Art 66 Legea Сomunicaţiilor electronice* în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №241 din 15.11.2007

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului