Articolul 61 din Legea Сomunicaţiilor electronice* în Republica Moldova

(1) Agenția efectuează analiza piețelor relevante în termen de 3 ani de la stabilirea unei măsuri anterioare privind piețele respective, în scopul constatării existenței concurenței efective pe aceste piețe. În mod excepțional, această perioadă poate fi prelungită cu cel mult 3 ani atunci cînd Agenția a notificat Consiliul Concurenței privind propunerea de prelungire, motivată corespunzător, iar Consiliul Concurenței nu a ridicat obiecții în termen de o lună de la notificare. Constatarea că pe piaţa relevantă există o concurenţă efectivă este echivalentă cu constatarea că nici unul dintre furnizorii care activează pe această piaţă nu are putere semnificativă pe piaţa respectivă. Agenţia stabileşte existenţa concurenţei efective bazîndu-se pe analiza pieţei relevante realizată în conformitate cu Regulamentul, consultînd Consiliul Concurenţei. În urma unei asemenea analize, Agenţia are dreptul să impună, să menţină, să modifice sau să revoce obligaţiile faţă de furnizorii de reţele şi/sau servicii de comunicaţii electronice.

(2) Dacă în urma unei analize de piaţă se stabileşte că pe piaţa relevantă respectivă există concurenţă efectivă, Agenţia nu impune şi nu menţine nici o obligaţie specială sau le revocă în cazul în care acestea există. Cu cel puţin 30 de zile înainte de revocarea oricăror obligaţii impuse unui furnizor de reţele sau servicii de comunicaţii electronice, Agenţia trebuie să aducă această intenţie la cunoştinţa persoanelor care pot fi afectate prin luarea acestei măsuri, pentru a le permite să se adapteze la noile condiţii. 

(3) Dacă în urma unei analize de piaţă se stabileşte că pe piaţa relevantă respectivă nu există concurenţă efectivă, Agenţia, în corespundere cu Regulamentul, stabileşte furnizorii de reţele şi/sau servicii de comunicaţii electronice care, potrivit art.58, au putere semnificativă pe această piaţă. În acest caz, Agenţia este în drept să impună acestor furnizori una sau mai multe obligaţii din categoria celor menţionate în prezenta lege.

(4) Măsurile prevăzute la alin.(2) şi (3) din prezentul articol se aplică în condiţiile prevăzute la art.14 alin.(1)-(5).

(5) Agenţia face publică lista furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativă pe pieţele relevante.

Art 61 Legea Сomunicaţiilor electronice* în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №241 din 15.11.2007

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului