Articolul 80 din Legea Сomunicaţiilor electronice* în Republica Moldova

(1) Folosirea sistemelor de apelare și comunicare automate, fără intervenție umană (mașini de apelare automată), a faxurilor sau a poștei electronice în scopuri de promovare (publicitate) directă este permisă numai în legătură cu acei abonați sau utilizatori care și-au dat în prealabil consimțămîntul.

(2) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (1), în cazul în care o persoană fizică sau juridică obține de la clienții săi datele de contact electronic pentru poșta electronică, în contextul vînzării unui produs sau a unui serviciu, în conformitate cu legislația în domeniul prelucrării datelor cu caracter personal, aceeași persoană fizică sau juridică poate folosi respectivele date de contact electronic pentru promovarea directă a propriilor produse sau servicii similare, cu condiția ca respectivilor clienți să li se ofere, în mod clar și distinct, posibilitatea de a se opune, într-un mod simplu și gratuit, folosirii datelor lor de contact electronic în momentul culegerii acestora și cu ocazia fiecărui mesaj ulterior, în cazul în care clientul nu a refuzat inițial utilizarea acestor date în scopurile indicate.

(3) Comunicările nesolicitate în scopul promovării directe, în alte cazuri decît cele menționate la alin. (1) și (2), nu sînt permise fără consimțămîntul abonaților sau utilizatorilor în cauză. Neacordarea unui asemenea consimțămînt nu poate implica cheltuieli suplimentare sau majorate pentru abonat sau utilizator.

(4) Este interzisă în orice caz trimiterea de mesaje electronice în scopuri de promovare directă de produse sau servicii cu ascunderea identității expeditorului în numele căruia se face comunicarea sau cu indicarea unei identități false a acestuia, cu încălcarea regimului juridic al comunicărilor comerciale, reglementat de legislația din domeniul comerțului electronic, fără indicarea unei adrese valabile la care destinatarul să poată trimite o cerere de încetare a trimiterii de astfel de comunicări, sau trimiterea de mesaje care încurajează destinatarii să viziteze site-uri care contravin regimului juridic al comunicărilor comerciale. 

(5) Prevederile alin. (1) și (3) se aplică abonaților sau utilizatorilor persoane fizice și persoane juridice.

 (6) Orice persoană fizică sau juridică afectată în mod negativ de încălcările prevederilor prezentului articol și care are, în consecință, un interes legitim de a pune capăt sau de a interzice astfel de încălcări, inclusiv un furnizor de servicii de comunicații electronice accesibile publicului care își protejează interesele sale legitime comerciale, poate iniția proceduri legale în instanțele judecătorești împotriva unor astfel de încălcări.

(7) Furnizorii de servicii de comunicații electronice accesibile publicului care, prin neglijență, contribuie la încălcarea prevederilor prezentului articol poartă răspundere, conform legislației în vigoare, față de orice persoană fizică sau juridică afectată în mod negativ de încălcările respective și care are, în consecință, un interes legitim de a pune capăt sau de a interzice astfel de încălcări.

Art 80 Legea Сomunicaţiilor electronice* în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №241 din 15.11.2007

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului